۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
۵۳۸ روستای استان سمنان تحت پوشش خدمات ارتباطی است؛ اتصال ۸۹ درصد روستاها به اینترنت پهن باند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۵۳۸ روستای استان سمنان تحت پوشش خدمات ارتباطی است؛ اتصال ۸۹ درصد روستاها به اینترنت پهن باند

سمنان- حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به اینکه ۸۹ درصد روستاهای این استان به اینترنت پهن باند متصل شدند، گفت: ۵۳۸ روستا تحت پوشش خدمات ارتباطی قرار دارند.

سید یاسر حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تأکید بر اینکه اتصال اینترنت و ارائه خدمات ارتباطی در مناطق روستایی و محروم ازجمله رویکردهای مهم این وزارت خانه است، اظهار داشت: از مجموع ۵۴۹ روستا در استان سمنان ۵۳۸ روستا تحت پوشش خدمات ارتباطی قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه اینترنت پهن باند در ۸۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز متصل شده است، افزود: هفت روستای بالای ۲۰ خانوار در استان سمنان دارای ضعف و یا عدم پوشش ارتباطی است که رفع این مسئله در دستور کار قرارگرفته است.

۵۳۵ روستای استان سمنان متصل به اپراتور همراه اول هستند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بابیان اینکه برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی‌شده تا در قالب طرح USO به اپراتورهای ارتباطی به‌صورت پیمانکاری واگذار شود، تصریح کرد: به‌زودی اقدامات لازم برای برقراری پوشش ارتباطی در این مناطق انجام می‌شود.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: در ۴۳۸ روستا بستر ارتباطی اپراتور ایرانسل و در ۵۳۵ روستا بستر اپراتور همراه اول وجود دارد که در برخی روستاها هر دو بستر ارتباطی وجود دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هوشمند سازی مدارس از دیگر اولویت‌های مهم این نهاد است، ابراز داشت: عملیات اجرایی اتصال ۶۲۶ مدرسه‌ی استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات پایان یافت.

اشتراک اینترنت مدارس استان با ظرفیت ۳۰ گیگابایت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بابیان اینکه این طرح باهدف ایجاد امکان دسترسی الکترونیک دانش آموزان در فضای مجازی و کاهش شکاف دیجیتالی اجرایی شده است، یادآور شد: اشتراک اینترنت مدارس استان با ظرفیت ۳۰ گیگابایت، به شکل ماهانه و با سرعت دو مگابایت بر ثانیه در اختیار مدارس سراسر استان قرار گرفت.

حسن‌پور بابیان اینکه ۱۵۹ مدرسه روستایی در استان سمنان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند، تصریح کرد: این طرح در ۴۲۲ مدرسه شهری نیز اجرایی شده است.

کد خبر: ۳۹٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha