۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
اعتراض باغداران تنگ سرخ به عدم پرداخت مطالبات تملک اراضی سد تنگ سرخ
در شهرستان بویراحمد؛

اعتراض باغداران تنگ سرخ به عدم پرداخت مطالبات تملک اراضی سد تنگ سرخ

یاسوج- باغداران منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات تملک باغاتشان به کارگاه این سد مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، دهها تن از باغداران و کشاورزان منطقه تنگ سرخ بویراحمد صبح شنبه در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در خصوص اراضی تملک شده برای احداث سد تنگ سرخ به محل کارگاه این سد مراجعه کردند.

در این حرکت اعتراضی، کشاورزان و باغداران تنگ سرخی خواستار پرداخت مطالبات معوق مانده خود از سوی وزارت نیرو و مسئولین استانی شدند.

نزدیک به ۱۰ سال از کلنگ زنی این سد می گذرد اما به دلیل مشکلات اعتباری نه تنها به سرانجام نرسیده بلکه مطالبات مربوط به تملک و تخریب برخی باغات منطقه هم پرداخت نشده است.

با این حال بسیاری از باغداران منطقه با از دست دادن باغات و اراضی خود دچار مشکلات معیشتی شده اند.

تامین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای مسیر به‌میزان ۲۵.۵ میلیون متر مکعب در سال، تامین آب شرب شهر شیراز به میزان ۷۲ میلیون مترمکعب، تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان ۴۲.۴ میلیون متر مکعب، تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان ۳۳ میلیون مترمکعب، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت به سازه‌های موجود در حاشیه رودخانه بشار را از اهداف این طرح عنوان می کنند.

ساختگاه سد مخزنی تنگ سرخ در ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج و بر روی رودخانه بشار واقع شده و عملیات اجرایی آن از سال ۹۰ با حضور وزیر وقت نیرو آغاز شد.

کد خبر: ۳۹٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha