۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۶
رد پای مافیا در خودروسازی‌ها/ جای سهامدار و عضو هیئت مدیره عوض شده است
عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد

رد پای مافیا در خودروسازی‌ها/ جای سهامدار و عضو هیئت مدیره عوض شده است

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وجود رد پای مافیا در خودروسازی تاکید کرد: در هیچ جای دنیا قطعه ساز، خودروساز نیست و سهمی در خودروسازی ندارد، اما این مسئله در ایران برعکس است و در حال حاضر قطعه ساز خودروساز است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات عدیده صنعت خودروسازی و پیشگیری از افزایش قیمت خودرو در کشور گفت: خودروسازی در کشور درد پر غصه‌ای شده است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی حوزه خودروسازی و رفع مشکلات این بخش دلایل متعددی دارد، تصریح کرد: یک بخش این موضوع به تعرفه واردات خودرو منتهی می‌شود بالاخره اگر نظام به این نتیجه برسد که در یک مقطعی کوتاه به میزان محدود واردات خودرو داشته باشیم خود به خود این مسئله باعث شکست قیمت خودرو خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به رد پای مافیا در خودروسازی ها تاکید کرد: این مافیاها در خارج از خودروسازی فعال هستند و بر روی قیمت خودرو سایه می اندازند.

حسینی کیا اظهار داشت: در هیچ جای دنیا قطعه ساز، خودروساز نیست و سهمی در خودروسازی ندارد، اما این مسئله در ایران برعکس است و در حال حاضر قطعه ساز خودروساز است و این مسئله خود مشکلی از مشکلات است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین در حال حاضر سهامدار عضو هیئت مدیره خودروسازی است و عضو هیئت رییسه خودروسازی هم به نوعی سهامدار خودروسازی است و اصلا مشتری مداری در این فرآیند نقشی ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در کنار این مشکلات در حال حاضر خودرو در کشور یک کالای سرمایه است و نه هزینه ای  و این خود هم می تواند بار مشکلات را زیاد کند. 

وی در عین حال تاکید کرد: نسخه دیگری که می تواند مشکلات خودروسازی را حل کند حرکت نقدینگی به سمت تولید است که باید این مسئله مدنظر قرار گیرد.

کد خبر: ۳۹٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha