۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۴
«مشق احسان» برای ۱۴ هزار دانش آموزان نیازمند کرمانی/ ماسک زیر قیمت مصوب عرضه می شود
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کرمان خبر داد

«مشق احسان» برای ۱۴ هزار دانش آموزان نیازمند کرمانی/ ماسک زیر قیمت مصوب عرضه می شود

کرمان- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کرمان با اشاره به رزمایش جدید پویش «مشق احسان» که توسط بنیاد احسان این ستاد در شرف انجام است، گفت: در قالب این پویش ۱۴ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند کرمانی توزیع شود.

بازار؛ گروه استان ها: هرچند با شیوع کرونا دغدغه های مردم در زمینه سلامت و معیشت پررنگ تر شده است اما نهادهایی چون ستاد اجرایی فرمان امام از نخستین روزهای آغاز این بحران در کنار مردم بودند و تلاش کردند مشکلات مردم را شناسایی و برای کاهش آلام آنها گام بردارد.

از جمله اقداماتی که توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان کرمان طی دوران کرونایی انجام شده است؛ می توان به توزیع ماسک با قیمت مناسب، توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی در قالب رزمایش احسان و همدلی اشاره کرد. همچنین قرار است در صورتی که کالای ضروری با کمبود مواجه شد این ستاد آن را تامین کرده و از طریق سایت « hastinja.ir» در اختیار مردم قرار دهد.

اما حالا با آغاز سال تحصیلی یکی از دغدغه های خانواده های کم درآمد تامین لوازم التحریر مورد نیاز فرزندانشان است؛ در این راستا رزمایش جدیدی تحت عنوان «مشق احسان «توسط ستاد در شرف اجراست که طی آن ۱۴ هزار بسته لوازم التحریر در اختیار دانش آموزان نیازمند کرمان قرار می گیرد.

به منظور تشریح اقدامات انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام در دوران شیوع کرونا با مدیرکل این ستاد در استان کرمان به گفتگو پرداختیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

محمدعلی روح اللهی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه درحال حاضر یکی از مهم ترین اقلامی که در ایام کرونا در کشور کمبود داریم، ماسک است، افزود: با توجه به اینکه برخی افراد به دلیل گرانی از ماسک استفاده نمی کردند، ستاد اجرایی فرمان امام سایت « hastinja.ir » را راه اندازی کرده است و در این راستا هر یک از افراد می توانند با درخواست در این سایت یک بسته ماسک ۵۰ عددی را دریافت کنند ضمن اینکه این ماسک سه لایه است و با قیمت تمام شده یک هزار و ۲۵۰ تومان عرضه می شود.

وی با بیان این مطلب که هر کد ملی می تواند یک بسته را دریافت کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه کار تازه آغاز شده و متقاضی زیاد است، دارای یکسری محدودیت ها هستیم به این معنا که مکان های توزیع این نوع ماسک محدود است لذا درحال حاضر اتحادیه انجمن های اسلامی کار توزیع را انجام می دهد.

عرضه اقلام ضروری کمیاب توسط ستاد اجرایی فرمان امام
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمان با اشاره به اینکه رویکرد بعدی این ستاد پس از راه اندازی این سایت این است که اگر در شرایط فعلی یکی از اقلام ضروری کمیاب شود، همانند عرضه ماسک در همین سایت عرضه می شود، ادامه داد: عرضه اقلام تولیدی در سطح جامعه توسط سمن ها، هیئت ها، گروه های جهادی، موسسات خیریه و مساجدی که با این ستاد همکاری دارند، توزیع می شود.

وی با بیان این مطلب که اگر افراد ثبت نام کننده در این سایت بیشتر از اقلام قابل عرضه باشد، قطعا نیازسنجی و رصد هم انجام می شود، اظهار کرد: از اسفند ماه ۹۸ که بحث کرونا آغاز شد، ستاد سریعا بعد از فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «به کمک افراد آسیب دیده بشتابید»، توسط بنیاد احسان و قرارگاه جهادی ستاد در بحث تامین ماسک، لوازم ضدعفونی، تجهیز و تهیه دارو و لوازم پزشکی وارد شد و اقدامات خوبی را انجام داد.

استان کرمان در مرحله اول رزمایش همدلی و احسان ۲۵ هزار بسته معیشتی، در مرحله دوم ۴۵ هزار بسته پروتئینی و بهداشتی و در مرحله سوم بالغ بر ۸۰ هزار پرس غذای گرم با رعایت پروتوکل های  بهداشتی طبخ و توزیع شد و خوشبختانه کارهای خوبی تا امروز انجام شده است

روح اللهی با اشاره به اینکه در بحث کمک به افراد آسیب دیده از کرونا تا امروز سه مرحله رزمایش همدلی و احسان برگزار کرده ایم، تصریح کرد: در مرحله اول در کل کشور یک میلیون بسته معیشتی توزیع شد، در مرحله دوم ۴ میلیون بسته پروتئینی و بهداشتی توزیع و در مرحله سوم که همزمان با عید غدیر شد در ظهر و شب عید غدیر اطعام غذای گرم در کل کشور توزیع شد.

جزئیات اقدام ستاد اجرایی فرمان امام در قالب رزمایش «همدلی و احسان» در کرمان
وی گفت: در استان کرمان ۸۰ هزار پرس غذای گرم با همکاری و مشارکت هیئت های مذهبی، موکب داران، مساجد و گروه های جهادی میان افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان در مرحله اول رزمایش همدلی و احسان ۲۵ هزار بسته معیشتی، در مرحله دوم ۴۵ هزار بسته پروتئینی و بهداشتی و در مرحله سوم بالغ بر ۸۰ هزار پرس غذای گرم با رعایت پروتوکل های  بهداشتی طبخ و توزیع شد و خوشبختانه کارهای خوبی تا امروز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اخیر بحث اشتغال افراد آسیب دیده از بحث کرونا را داشتیم که توسط مجریان بنیاد برکت که در شهرستان ها مستقر هستند، کمک های خوب و قابل توجهی به این افراد داشتند.

روح اللهی اظهار کرد: همزمان با عید غدیر در کل کشور ۵ هزار سری جهیزیه میان افراد نیازمند توزیع شد و در استان نیز در همین راستا ۱۶۰ سری جهیزیه توزیع شد.

رزمایش جدیدی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در پیش دارد، پویش «مشق احسان» است که توسط بنیاد احسان این ستاد در شرف انجام است

راه اندازی پویش «مشوق احسان»
وی ادامه داد: رزمایش جدیدی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در پیش دارد، پویش «مشق احسان» است که توسط بنیاد احسان این ستاد در شرف انجام است، توزیع لوازم التحریر برای افراد نیازمند را داریم که با کمک گروه های جهادی، سمن ها، هیئت های مذهبی، خیریه ها و افراد مرتبط با ستاد این پویش همزمان با شروع مدارس آغاز می شود و در استان کرمان قرار بر این است که ۱۴ هزار بسته لوازم التحریر توزیع شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کرمان ابراز داشت: شناسایی افراد نیازمند نیز از طریق فعالین اجتماعی و گروه های مردمی مرتبط با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام انجام می شود.

وی گفت: تمامی فعالیت های این ستاد از زمان شیوع ویروس کرونا با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و جماعات در شهرستان های استان انجام می شود همچنین سایت دنیای احسان تمامی اطلاعات گروه های هدف را ثبت و مستند می کند.

کد خبر: ۳۹٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha