۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
برداشت میگو در گلستان آغاز شد/ پیش‌بینی ۶۰۰ تن تولید
مدیرکل شیلات گلستان:

برداشت میگو در گلستان آغاز شد/ پیش‌بینی ۶۰۰ تن تولید

گمیشان- قدس علوی، مدیرکل شیلات استان گلستان از آغاز فصل برداشت میگو از مزارع پرورشی گمیشان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۶۰۰ تن میگو در استان تولید و برداشت شود.

سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از سال ۹۰ تولید انبوه میگو در فاز نخست مجتمع گمیشان آغاز شده و امسال در دهمین سال تولید انبوه محصول قرار داریم.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته مزارع گمیشان با بیماری لکه سفید درگیر بودند و این امر باعث کاهش تولید در استان شده است، افزود: چهارشنبه گذشته (۱۲ شهریورماه) برداشت میگو از مزارع مجتمع پرورش میگوی گمیشان آغاز شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۶۰۰ تن میگو تولید و برداشت شود.

مدیرکل شیلات گلستان یادآور شد: پرورش میگوی استان در دو فاز چهار و شش هکتاری در اراضی لم یزرع، کم بازده و شوره زار شمال اجرا می‌شود و ۶۰ مزرعه در فاز یک به بهره‌برداری رسیده و امسال با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال زیرساخت‌های فاز دو تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: تولید میگو در گلستان طی سال‌های گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده و با ۸۵۰ درصد رشد از ۳۰۴ تن تولید در سال ۹۲ به دو هزار و ۵۸۵ تن در سال ۹۷ رسیده است.

قدس علوی با اشاره به اینکه امسال ۲۴.۵ مزرعه فعال است و پیش‌بینی می‌کنیم بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن میگو تولید و برداشت شود، تصریح کرد: هم‌اکنون هفت مرکز عمل‌آوری میگو در استان با ظرفیت هفت هزار و ۲۰۰ تن فعال است.

کد خبر: ۳۹٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha