۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
جلوگیری از خام‌فروشی باعث تحول در اقتصاد می‌شود
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس:

جلوگیری از خام‌فروشی باعث تحول در اقتصاد می‌شود

یزدیخواه، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس معتقد است اگر از خام‌فروشی محصولات مختلف جلوگیری شود این امر باعث شکوفایی و تحول در اقتصاد کشور می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید علی یزدیخواه، به خام‌فروشی بی حد و حصر و تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: محصولات ما در دنیا از جهت کیفیت و سایر شاخص‌های مطلوب یک کالا مورد تایید کارشناسان هستند، اما چون به لحاظ بسته بندی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند به شدت دچار ضرر و زیان شده‌ایم و بدون‌شک یکی از ضعف‌های مزمن اقتصاد کشور کم توجهی به صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و تبلیغاتی است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مواقع محصولات را به صورت فله‌ای صادر می‌کنیم و در کشور دیگری بازتولید و همین محصول را  به کشورمان می‌فروشند که این موضوع بیانگر کم‌کاری مسئولان در وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه مسئولان هیچ توجه خاصی به صادرات محصولات خام ندارند  اگر به این مسئله نگاهی داشتند شاهد چنین وضعیت اقتصادی در کشور نبودیم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات اظهار کرد: وقتی که سنگ معدن به صورت فله‌ای از کشورمان صادر  می‌شود و در آنجا به سنگ‌های گرانیتی مبدل و وارد کشور خودمان می‌شوند این بدان معنا بوده که ما نیازمند به مدیریت هوشمندانه‌تری در این رابطه  خواهیم بود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: اگر از خام‌فروشی محصولات جلوگیری شود اقتصادمان به سمت تحول خواهد رفت؛ بنابراین اگر می‌خواهیم عدالت اجتماعی و ثروت را تولید کنیم و همچنین سفره مردم گسترده تر شود باید به  این مقوله نگاه ویژه‌ای شود.

کد خبر: ۳۹٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha