۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
حفاری در معابر پرتردد شهری تا یک ماه آینده ممنوع
شهردار تهران خبر داد

حفاری در معابر پرتردد شهری تا یک ماه آینده ممنوع

حناچی، شهردار تهران به شهرداران مناطق دستور داد تا یک ماه آینده اجازه حفاری‌های گسترده در مسیرهای اصلی تردد شهر داده نشود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، پیروز حناچی در حاشیه جلسه ستاد کنترل و نظارت ترافیکی شهرداری تهران با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی جدید به علت شرایط کرونایی متفاوت است، افزود: به شهرداران مناطق دستور داده شد برای تسهیل تردد و ایمن سازی معابر شهری برای دانش آموزان تا حدود یک ماه اینده اجازه حفاری‌های گسترده در مسیرهای اصلی تردد شهر داده نشود.

شهردار تهران ادامه داد: معمولاً بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حدود ۳۰ درصد به ترافیک حمل و نقل می‌افزاید، اما امسال با توجه به شرایط کرونایی، وضع متفاوتی داریم با این همه هرچند امسال بخش از فعالیت‌های حضوری مدارس به دلیل شرایط ویژه و محدود شده است، اما به هر صورت باید آماده باشیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی در کارگروهی برای ایمن‌سازی مدارس با حضور شهرداران مناطق تشکیل یافته است، اضافه کرد: با تمهیدات پیش بینی شده، باید کاری کرد که والدین از شرایط دانش‌آموزان در مسیرها اطمینان خاطر داشته باشند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های عملیاتی ستاد، شناسایی مدارس تاثیر گذار در ایجاد بار ترافیکی سنگین در شهر است گفت: نظارت و مدیریت بار ترافیکی و ارائه خدمات حمل و نقلی به کودکان استثنایی مورد توجه شهرداری بوده است.

حناچی نظارت بر ایمن سازی مسیرهای توسط دانش آموزان و نصب تجهیزات مورد نیاز در معابر منتهی به مدارس را از دیگر فعالیت‌های ستاد نظارت ترافیکی شهرداری دانست.

وی افزود: تاکید کامل و دستورالعمل‌های ابلاغی معاون حمل و نقل عمومی و مناسب سازی و آنالیز کردن مسیرهای عبور پیاده از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

شهردار تهران با اشاره به آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل پایتخت برای جابجایی دانش آموزان گفت: کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو و بهره گیری از ظرفیت حداکثری اتوبوس‌های شرکت واحد و همچنین نظارت بر عملکرد سرویس مدارس در تاکسیرانی از اقدامات صورت گرفته همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید است.

کد خبر: ۳۹٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha