۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر به روزانه ۱۵۰ هزار مترکعب می‌رسد
استاندار بوشهر:

ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر به روزانه ۱۵۰ هزار مترکعب می‌رسد

بوشهر- گراوند، استاندار بوشهر گفت: با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن، ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر به روزانه ۱۵۰ هزار مترکعب می‌رسد.

عبدالکریم گراوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی سال‌های گذشته کم‌آبی یکی از مشکلات اصلی در بوشهر بود که در برخی نقاط طی چند روز آب به منازل نمی‌رسید و به همین خاطر رفع این مشکل با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها، نوسازی و بهسازی خطوط آبرسانی و حفر چاه از جمله اقداماتی بود که طی چند سال اخیر با جدیت در استان دنبال شده و اعتبارات خوبی نیز به این بخش‌ها اختصاص یافته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بخش آب از مهم‌ترین بخش‌های تخصیص اعتبارات استان بوده است، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته تابستان امسال کمترین مشکلات را در تامین آب در نقاط مختلف استان داشتیم.

وی توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها را یکی از مهمترین راهکارهای تامین آب پایدار برای استان بوشهر دانست و بیان کرد: با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن، ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر به روزانه ۱۵۰ هزار مترمکعب می‌رسد.

گراوند با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌های آب‌شیرین‌کن، تصریح کرد: طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر از مهم‌ترین طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در استان است که هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن انجام می‌شود.

به گزارش بازار، در حال حاضر میزان تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر که در کنگان و بوشهر قرار دارند، حدود ۳۲ هزار مترمکعب در روز است.

کد خبر: ۳۹٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha