۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
ضرورت توسعه و نهادینه سازی کشاورزی هوشمند در آذربایجان غربی
معاون استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت توسعه و نهادینه سازی کشاورزی هوشمند در آذربایجان غربی

ارومیه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر توسعه کشاورزی هوشمند در استان گفت: این امر می‌تواند تحول عظیمی در صنعت کشاورزی ایجاد کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، نادر صادقی در جلسه هماهنگی خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی و سیب صنعتی استان که با حضور مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و سرپرست معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین راهکار توانمندسازی بخش کشاورزی، فراهم کردن زیر ساخت سیستم مدیریت زنجیره تامین در استان است.

صادقی افزود: این استان نیازمند مدیریت زنجیره تامین در بخش کشاورزی برای اتصال عوامل موثر در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی است که در صورت تحقق آن، کشاورزان مجبور به تولید متناسب با تقاضای بازار می‌شوند که برای خود آنان نیز همراه با درآمدافزایی است.

وی با تاکید بر ضرورت به کارگیری اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی افزود: امروز اینترنت اشیاء با راهکارهای هوشمند در بخش کشاورزی گام مهمی در افزایش اگاهی و دانش کشاورزان دارد که سازمان های متولی از جمله جهاد کشاورزی باید با برگزاری دوره های آموزشی و افزایش سطح دانش کشاورزان با تکنولوژی های نوین، کشاورزی هوشمند را در استان نهادینه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: از جمله این روش ها استفاده از پهبادها در سمپاشی مزارع است که در راستای کشاورزی هوشمند و به منظور مبارزه با علف‌های هرز، کاهش آلودگی محیط زیست و آب، کاهش مصرف سم و هزینه ها استفاده می‌شود.

صادقی خاطر نشان کرد: باید یک رابطه منطقی بین منافع تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده برقرار شود تا در قیمت محصولات در بازار تعادل ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: بخش خصوصی با استفاده از تجارب کشورهای همسایه و رقبای بازارهای جهانی باید توجه خود را در بخش کشاورزی به مدیریت زنجیره تامین معطوف کنند.

وی با اشاره به دپوی سیب درختی در کنار جاده‌ها گفت: این کار علاوه بر بدمنظر شدن راه‌های مواصلاتی، به صادرات محصولات کشاورزی و اقتصاد استان نیز لطمه می زند.

صادقی تأکید کرد: به دنبال رایزنی برای لغو محدودیت‌های صادراتی در ارتباط با محصول گوجه فرنگی و فرآورده‌های آن و سیب درختی و پیگیری تداوم این محدودیت ها تا پایان سال هستیم.

معاون استاندار تصریح کرد: اگر صادرات به خوبی صورت گیرد مطمئنا بیش از پیش کمک حال کشاورزان خواهیم بود.

کد خبر: ۳۹٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha