۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
انجام تعهدات شرط ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان:

انجام تعهدات شرط ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش است

شاهرود- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: لازمه ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش، انجام تعهدات سه‌گانه محول شده به شرکت آلومینای ایران است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از معدن بوکسیت تاش در شاهرود با اشاره به مشکلات به وجود آمده در حوزه زیست‌محیطی توسط معدن بوکسیت اظهار داشت: موضوع تمدید پروانه بهره‌برداری معدن از سال ۹۷ بلا اقدام مانده و با توجه به جلسات برگزارشده مقرر شد شرکت آلومینا اقداماتی درزمینه های منابع طبیعی، محیط‌زیست و آب انجام دهد.

وی بابیان اینکه عرصه فعالیت این معدن از یک هزار و ۳۲۰ هکتار به یک‌دهم کاهش‌یافته است، اظهار داشت: تمرکز فعالیت معدن در عرصه‌ای با وسعت ۱۵۰ هکتار انجام می‌شود و شرکت آلومینای ایران موظف است در خصوص احیا و بازسازی سینه کارهای فاقد ماده معدنی، اجرای طرح ارزیابی زیست‌محیطی و پاک‌سازی مسیل‌ها اقداماتی انجام دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه این معدن در ۱۵ کیلومتری شمال روستای تاش از توابع بخش بسطام در شهرستان شاهرود قرار دارد، تصریح کرد: واگذاری محدوده معدنی پس از استعلام از دستگاه‌های موضوع ماده ۲۴ قانون معادن و رعایت جمیع جهات قانونی انجام‌شده است.

تشنه دل با تأکید بر اینکه پروانه اکتشاف به نام شرکت آلومینای ایران صادرشده است، گفت: پس از عملیات اکتشاف و صدور گواهی کشف، پروانه بهره‌برداری معدن در سال ۹۲ در محدوده‌ای به وسعت حدود ۱۳ کیلومترمربع صادر شد.

وی در ادامه بابیان اینکه ذخیره قطعی معدن هنگام صدور پروانه ۷۷۵ هزار تن بوده است، تأکید کرد: میزان استخراج واقعی معدن تا زمان فعالیت در حدود ۳۵۰ هزار تن ماده معدنی بوکسیت بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار در حالی تشنه دل صحبت از اخذ مجوزهای ماده ۲۴ توسط معدن می‌کند که این آئین نامه مصوب سال ۹۲ است در حالی که بوکسیت تاش پروانه‌های خود را در سال های ۸۹ و ۹۱ دریافت کرده پس مشمول این ماده نشده و می‌بایست از محیط زیست مجوز دریافت می‌کرد و این مهم تخلف آشکار از قانون است.

کد خبر: ۳۹٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha