۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کمیسیون پیگیری اصل ۴۴، موانع واگذاری‌ها را رفع می‌کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کمیسیون پیگیری اصل ۴۴، موانع واگذاری‌ها را رفع می‌کند

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون «جهش تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های اصل ۴۴» به دنبال بررسی، ارائه گزارشات قطعی و رفع موانع اداری و فرهنگی بر سر راه اجرای سیاستهای اصل ۴۴ است.

به گزارش بازارجعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت اجرای اصل ۴۴ و اصلاح واگذاری‌ها گفت: ما در مجالس هشتم، نهم و دهم کمیسیونی تحت عنوان «حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاستهای اصل ۴۴» داشتیم.

این کمیسیون ویژه در مجلس یازدهم نیز با عنوان "جهش تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های اصل ۴۴ " فعال شده و هدف از فعالیت این کمیسیون هم بررسی، ارائه گزارشات قطعی و رفع موانع اداری و فرهنگی بر سر راه اجرای سیاستهای اصل ۴۴ است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد: تلاش این کمیسیون در جهت جلوگیری از شکل گیری انحصارات خصوصی، توانمندسازی بخش غیردولتی، ایجاد فضای رقابتی دراقتصاد کشور، توسعه فرصتهای صنعتی، افزایش راندمان بهره وری واحدهای تولیدی و صنعتی مناطق محروم و خروج دولت از تصدی گری و حرکت به سمت نظارت و کنترل و برنامه ریزی است.

این نماینده مجلس درباره عملکرد کمیسیون ویژه گفت: به عنوان مثال قوانین کلیدی مانند "اجرای سیاستهای اصل ۴۴ "، "بهبود مستمر فضای کسب و کار" و قانون "رفع موانع تولید" از نتایج تلاشهای این کمیسیون به شمار می‌روند در حقیقت این کمیسیون به دور از نگاه بخشیِ آسیب زننده به تولید، به موضوعات مختلف ورود می‌کند و البته کمیسیون‌های دیگر هم کمک می‌کنند.

قادری با بیان اینکه اعضای این کمیسیون توسط خود مجلس انتخاب می‌شوند افزود: افراد با انگیزه کافی برای رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار داوطلبانه عضو این کمیسیون می‌شوند و خوشبختانه در این دوره هم افرادی انتخاب شده‌اند که در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی صاحب نظر هستند و نسبت به حوزه مربوطه اشراف و تسلط دارند.

کد خبر: ۳۹٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha