۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
طرح جامع پسته استان سمنان تدوین می‌شود
معاون جهاد کشاورزی سمنان:

طرح جامع پسته استان سمنان تدوین می‌شود

سمنان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه طرح جامع پسته استان در نیمه دوم سال جاری تدوین می‌شود، گفت: اصلاح باغات پسته و توسعه متناسب با الگوی کشت در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف‌الله رضایی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه طرح جامع پسته استان در نیمه دوم سال جاری تدوین می‌شود، اظهار داشت: این طرح باهدف اصلاح و توسعه باغات پسته منطبق با الگوی کشت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مناطق مستعد پسته‌کاری در استان سمنان مشخص‌شده است، افزود: بررسی وضعیت آزمایشگاهی خاک، شرایط اقلیمی، منابع آب‌وخاک برای توسعه باغات پسته در استان در راستای تدوین این طرح انجام‌شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه به‌روزرسانی این طرح از جهت مباحث کاربردی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی استان و انجمن پسته دامغان نیز برای تحقق این امر با واحد تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همکاری دارند.

رضایی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از تجربیات باغداران برای احداث باغ و انتخاب رقم و پیوند درختان پسته در تدوین این طرح جامع در اولویت است، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات خروجی لایه‌های مختلف میزان محدودیت‌ها و نقشه امکان‌سنجی مناطق مختلف استان سمنان تهیه و تنظیم‌شده است.

وی بابیان اینکه رفع موانع تولید و افزایش عملکرد محصول از دیگر اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: تجربیات موفق باغداران در بخش‌های مختلفی ازجمله تغذیه، هرس، مقابله با عوامل مترقبه و غیرمترقبه، برداشت و بازاریابی در قالب پرسش‌نامه و برگه‌های ارزیابی استخراج می‌شود و برای تکمیل این طرح بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر: ۳۹٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha