۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
طرح کشاورزی قراردادی محصولات زراعی در کردستان اجرا شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

طرح کشاورزی قراردادی محصولات زراعی در کردستان اجرا شد

کردستان - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه طرح کشاورزی قراردادی در سه محصول گوجه فرنگی، خیار و توت فرنگی در این استان اجرایی شده است، گفت: امیدواریم این طرح سال آینده در محصولات زراعی هم به اجرا درآید.

خالد جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طرح کشاورزی قراردادی به منظور ارتقای بهره وری محصولات کشاورزی در کردستان اجرا می شود، اظهار داشت:  در این طرح دیگر دست دلالان و واسطه ها در خرید محصولات کشاورزی حذف می شود.

وی اضافه کرد: شرکت های بهره بردار و واحدهای فرآوری به طور مستقیم اقدام به انعقاد قرارداد پیش خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه گوجه فرنگی، خیار و توت فرنگی سه محصولی است که طرح قرارداد کشاورزی در مورد آنها به اجرا درآمده است، افزود: اجرای این طرح بر روی محصولات زراعی از جمله برنامه های این سازمان در سال آینده است.

جعفری با اشاره به اینکه اجرای این طرح در هر محصولی مستلزم رعایت معیارهایی است، خاطرنشان کرد: کیفیت، عملکرد، بهره وری و ارگانیک بودن محصول از جمله مهمترین معیارهای مورد توجه در این طرح است.

وی بر مشارکت کشاورزان به ویژه کشاورزان خرده‌پا در این طرح تاکید کرد و یادآور شد: محدودیتی برای مشارکت کشاورزان وجود ندارد و هر کشاورزی با هر میزان زمینی می تواند در این طرح شرکت کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در این طرح علاوه بر پیش خرید محصول، مشاوره های فنی، تامین نهادها و تسهیلات خرید هم به کشاورزان ارائه می شود.

کد خبر: ۳٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha