۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
انگلیس جزو کُندترین  کشورهای اروپایی در سرعت اینترنت قرار گرفت
 با ۱۳ پله سقوط؛

انگلیس جزو کُندترین  کشورهای اروپایی در سرعت اینترنت قرار گرفت

سرعت اینترنت در میان کشورهای مختلف از جمله در اروپا با یکدیگر تفاوت دارد.  به طوری که این مساله  به فراهم کردن بستر و زیر ساختارهای  لازم از سوی دولتها بستگی دارد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «گاردین» نوشت: انگلیس در رتبه بندی جهانی سرعت باند پهن به عنوان یکی از کندترین کشورها در اروپا شناخته شده است، به طوری که یک خانواده معمولی بیش از دو برابر از غرب اروپا برای دانلود فیلم زمان نیاز دارد.

در یک مطالعه سالانه که متوسط ‌سرعت باند پهن ۲۲۱ کشور را رتبه بندی می کند بریتانیا با ۱۳ پله سقوط در جایگاه  چهل و هفتم سریعترین  اینترنت در جهان قرار گرفته است. درحالی که سال گذشته، انگلیس از نظر متوسط ‌سرعت باند پهن در رتبه  سی و چهارم  قرار داشت.

این گزارش، بر اساس تست سرعت باند پهن در سراسر جهان، اکنون میانگین سرعت باند پهن انگلیس را به عنوان هشتمین  کشور سرعت پایین در غرب اروپا  معرفی کرده است.  این در حالی  است که مصرف کنندگان در ۲۱ کشور از جمله اقتصادهای بزرگ مانند اسپانیا، آلمان و فرانسه از سرعت بیشتری برخوردار هستند.

برای مصرف کنندگان، این بدان معنی است که کارهای دیجیتالی مانند  دانلود  فیلم برای تماشای آن به طور قابل توجهی بیشتر طول می کشد، سرعت متوسط ‌باند پهن در انگلستان کمتر از نصف متوسط ‌غرب اروپا است. دانلود یک فیلم ۵ گیگابایتی برای تماشا در انگلیس به طور متوسط ‌۱۸ دقیقه طول می کشد، درحالی که در اسپانیا فقط ۱۲ دقیقه، سوئد هشت دقیقه و سوئیس شش دقیقه زمان نیاز دارد.

از طرفی انگلستان به عنوان یکی از کشورهای عقب مانده جهانی در زمینه فراهم کردن نسل بعدی باند پهن کامل فیبری برای تامین سرعت اینترنت خانه ها و مشاغل کشور (سرویسی هزینه بر است)،  شناخته می شود. به گفته اداره ارتباطات بریتانیا، (آفکام: Ofcom)، فقط بیش از ۱۰ درصد از خانوارهای انگلیس به آن دسترسی دارند، در حالی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته این میزان بیش از ۸۰ درصد است.

 دان هاول، تحلیلگر مخابرات Cable.co.uk، گفت: انگلستان نسبتاً در عرضه شبکه های فیبر عقب مانده است، که این تاخیر باعث می شود تا سایر کشورها در این زمینه جایگاه بهتری را نسبت به آن به دست آورند.

باید اشاره کرد بسیاری از کشورهایی که امسال انگلستان را پشت سر گذشته اند، کشورهای کوچکی هستند، مانند مالت، پورتوریکو و رومانی که می توانند شبکه ها را با سرعت بیشتری گسترش دهند.

هاول گفت: اگرچه که ارتقا زیر ساخت به فیبر کامل در  کشورهایی  که کوچکتر هستند، آسان تر است. با این حال، انگلستان هنوز فاصله زیادی با بسیاری از کشورهای بزرگ یا هم اندازه خودش دارد.

رسیدگی به وضعیت عقب ماندگی انگلستان در این زمینه یکی از اولین اولویت های بوریس جانسون هنگام انتخاب به عنوان نخست وزیر بود. او می خواهد تا سال ۲۰۲۵ یک شبکه کامل «گیگابیتی» انگلستان، ترکیبی از فیبر کامل و سایر فن آوری های فوق العاده سریع مورد استفاده در شبکه کابلی و باند پهن ویرجین مدیا را ایجاد کند و تعهد کرده است ۵ میلیارد پوند برای پشتیبانی خدمات به دورترین نقاط انگلستان در نظر گیرد.

کد خبر: ۳۹٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha