۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
شرایط مطلوب قم در تأمین و توزیع ماسک/ چالش تولیدکنندگان با مواد اولیه و مجوز
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد؛

شرایط مطلوب قم در تأمین و توزیع ماسک/ چالش تولیدکنندگان با مواد اولیه و مجوز

قم - سیجانی،‌ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با توجه به افزایش مصرف ماسک در قم طی روزهای گذشته، در تولید و توزیع ماسک دارای شرایط خوب و مطلوبی هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود سیجانی غروب سه‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از نحوه تأمین و توزیع ماسک افزود: در تولید و توزیع ماسک در شرایط خوبی قرار داریم هرچند برخی از واحدها با توجه به اینکه شرایط سخت‌گیرانه‌ای در پروانه ساخت در نظر گرفته شده نتوانسته‌اند از طریق سامانه، مواد اولیه را تأمین کنند.

به گفته وی، با توجه به محدودیت‌ها در پروانه صنعتی و بهداشتی، فقط دو واحد در تولید ماسک را تأیید کرده‌اند و دیگر واحدها با مشکلاتی مواجه هستند، با توجه به اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده مسئول تأمین و نظارت ماسک است باید به طور متمرکز مواد اولیه دریافت کنیم تا روند تولید ماسک ادامه دشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: مجوزهای تعدادی از واحدها نیز رو به اتمام است و مجوزهای موقت را نمی‌پذیرند و با این وضعیت اصناف دچار مشکل می‌شوند، در شرایطی که برای هیئت‌ها و مردم نیازمند تأمین ماسک هستیم باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

نرخ گذاری برای مرغ در قم
وی با اشاره به وضعیت توزیع مرغ در استان قم، بیان کرد: افزایش قیمت مرغ در قم دلائلی دارد و با توجه به این که مقداری از مرغ در تهران کشتار می‌شود و به قم باز می‌گردد، در جهت ایجاد عامل انگیزشی، مبلغ ۳۰۰ تومان به حوزه توزیع افزوده شد.

سیجانی عنوان کرد: در تعیین قیمت مرغ به مبلغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به شرط تولید ۴۰ تن در روز به توافق رسیدیم تا دغدغه اصناف در روند توزیع رفع شود و اختلاف قیمت بین استان‌ها کم شود و ده تن به سمت اصناف در چرخه توزیع برود و در قیمت مرغ نیز تدبیر صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه حوزه تولید را نمی‌توان رها کرد، گفت: اگر کسی از امکانات دولتی استفاده کرده است باید پاسخگوی تولید باشد، برای نمونه در روند توزیع نهاده، تولیدکنندگان باید تولید مناسبی ارائه دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: ما باید در قبال تولید و توزیع به یک میزان پاسخگو باشیم و در تنظیم بازار، همه حلقه‌های تولیدی و توزیعی را در کنار هم ببینیم و نظارت کافی وجود داشته باشد و تکالیفی که بر عهده متولیان تولید و توزیع نهاده شده طبق آن پاسخ‌گو باشند.

وی با اشاره به توزیع نهاده در بین مرغداران قمی، گفت: روند توزیع نهاده دام و طیور در قم و میزان تولید، نیازمند یک نظارت و ارزیابی دقیق است تا در تنظیم بازار موفق‌تر عمل کنیم، دامداری که نهاده را با قیمت دو هزار و۹۰۰ تومان تهیه می‌کند با آن دامداری که نهاده را با قیمت چهار هزار تومان خریده است شرایط یکسان نیست.

گفتنی است، در این جلسه درباره توزیع و تأمین مواد اولیه ماسک، وضعیت نهاده‌ها و وضعیت توزیع شیر، لنیات و مرغ بحث و گفت‌وگو شد.

کد خبر: ۳۹٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha