۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
افزایش ۲۰ درصدی قیمت آهن آلات پس از گرانی بنزین
رئیس اتحادیه آهن فروشان اردبیل مطرح کرد؛

افزایش ۲۰ درصدی قیمت آهن آلات پس از گرانی بنزین

اردبیل - رئیس اتحادیه آهن فروشان اردبیل گفت: با افزایش نرخ بنزین و متعاقب آن پدیدار شدن التهابات بازار ارز، افزایش تقریبی ۲۰ درصدی را در بازار آهن آلات شاهد بودیم.

عادل محمدپور در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه قیمت آهن در بازار جهانی تعیین می شود، گفت: در ایران هم نرخ دلار و میزان تولید شمش در نوسانات قیمت آهن تاثیرگذار است.

وی درخصوص میزان تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بازار آهن نیز اظهار کرد: افزایش نرخ بنزین و متعاقب آن پدیدار شدن التهابات بازار ارز، در بازار آهن آلات تاثیر گذار بود، به‌طوریکه افزایش تقریبی ۲۰ درصدی را در بازار شاهد بودیم.

محمد پور در ادامه در خصوص وضعیت ساخت و ساز مسکن در استان و تاثیر آن بر بازار آهن فروشان نیز اظهار کرد: بی تردید یکی از اصلی ترین کالا های مصرفی در ساخت و ساز های بخش مسکن، آهن است که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

 رئیس اتحادیه آهن فروشان اردبیل اظهار کرد: در شرایط فعلی، رونق نسبی در بازار ساخت و ساز مسکن، موجب رونق بازار آهن فروشان شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ نفر در این شغل، پروانه رسمی کسب آهن فروشی دارند، گفت: به جز ۳۰ الی ۴۰ درصد مردم که در خرید محصولات مستقیما با کارخانه ها ارتباط برقرار می کنند، مابقی خریدهای خود را از بازار آهن فروشان انجام می دهند.

وی قیمت روز میلگرد درب کارخانه را بین ۵هزار و ۵۰ تومان تا پنج هزار و ۴۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: قیمت آهن آلات براساس کیفیت و نوع محصول متغیر است.

کد خبر: ۳٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha