۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کمک فائو به کشورها برای مدیریت آثار سوء شیوع کرونا بر کسب و کارهای کشاورزی
رئیس موسسه اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی خبر داد

کمک فائو به کشورها برای مدیریت آثار سوء شیوع کرونا بر کسب و کارهای کشاورزی

کیانی راد، رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی از اعلام آمادگی فائو برای کمک به کشورهای عضو به منظور مدیریت آثار سوء شیوع بیماری کرونا (کووید_۱۹) بر کسب و کارهای کشاورزی خبر داد.

 به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی کیانی‌راد در حاشیه اولین روز از سی و پنجمین کنفرانس منطقه‌ای فائو برای آسیا و اقیانوسیه، اظهار کرد: فائو، علاوه بر کنفرانس‌هایی که به طور مداوم برای کل کشورهای عضو F.A.O برگزار می‌کند، کنفرانس‌های منطقه‌ای را هم با موضوع مسائل مختلف حوزه کشاورزی دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا (کووید_۱۹)، این کنفرانس منطقه‌ای در این دوره که به میزبانی کشور بوتان برگزار شده، از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی تصریح کرد: مهمترین مسئله‌ای که در روز اول این کنفرانس مطرح شد، بحث و تبادل نظر درباره سیاست‌ها و تجربیات کشورهایی بود که در رابطه با مسئله  امنیت غذایی و کسب و کارهای کشاورزی تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا (کووید_۱۹) قرار گرفته اند. همچنین فائو اعلام آمادگی کرد که به کشورهای عضو برای مدیریت آثار سوء این بیماری کمک کند.

وی افزود: در جلسه‌ای که فردا برگزار می‌شود، مسائلی از جمله مدیریت مصرف آب در کشاورزی و مدیریت نحوه آبیاری محصولات کشاورزی، بنگاه‌های خرد در حوزه شیلات و آبزیان و توسعه پلتفورم‌های دیجیتالی در کشاورزی مطرح خواهد شد که ایران هم تجربیات خوبی در این زمینه دارد.

کیانی‌راد اظهار امیدواری کرد: در این کنفرانس منطقه‌ای که در دو روز اول مربوط به کارشناسان ارشد فائو و روز سوم و چهارم مربوط به وزرای کشاورزی منطقه آسیا و اقیانوسیه است، بتوانیم تجربیات ایران را به نحو احسن ارائه دهیم و از تجربیات فائو و دیگر کشورها استفاده کنیم.

کد خبر: ۳۸٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha