۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
بررسی طرح سهمیه‌بندی تمامی حامل‌های انرژی در مجلس
رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد

بررسی طرح سهمیه‌بندی تمامی حامل‌های انرژی در مجلس

عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح سهمیه بندی تمامی حامل‌های انرژی باعنوان طرح وان (مخفف واحد انرژی) طی هفته آینده در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فریدون عباسی، به اولویت‌های کاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ۴ هفته کاری پیش‌رو اشاره کرد و گفت: طرح سهمیه بندی تمامی حامل‌های انرژی با عنوان طرح وان (مخفف واحد انرژی( هفته آینده در کمیسیون انرژی بررسی خواهد شد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است برای رسیدن به مصرف بهینه به جای آنکه صرفا بنزین سهمیه‌بندی شود، اقدام به سهمیه بندی تمامی حامل‌های انرژی کرد، درواقع برق، آب، گاز، بنزین، گازوئیل، نفت سفید و... توامان سهیمه‌بندی شوند لذا برای تحقق این ایده طرحی جامع باعنوان طرح وان (مخفف واحد انرژی) آماده شده اما هنوز به مرحله اعلام وصول نرسیده است.

طرح وان چیست؟
به گفته وی براساس این طرح به هر فرد، مقداری «وان» داده می‌شود درواقع یارانه‌ای که دولت می‌خواهد به هر فرد دهد به شکل وان خواهد بود، به این صورت که یک فرد ماهانه ۵۰ وان دارد که می‌تواند آن را مصرف کند و باقیمانده وان خود را در بورس بفروشد.

عباسی همچنین به دیگر اولویت‌های کاری کمیسیون انرژی در ۴ هفته کاری پیش‌رو اشاره کرد و افزود: کم و کیف بخشودگی هزینه برق ۳۰ میلیون نفر با حضور متخصصان وزارت نیرو در کمیسیون انرژی بررسی خواهد شد و مجلس بحث بخشودگی برق به ۳۰ میلیون نفر را به صورت کارشناسی دنبال می کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بررسی وضعیت میدان‌های نفتی با حضور وزیر و مدیران وزارت نفت را از دیگر موضوعات قرار گرفته در دستور کار کمیسیون متبوعش عنوان کرد.

کد خبر: ۳۸٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha