۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
«سمند» و «پژو ۲۰۶» سانروف دار می‌شوند
مدیر طرح خودروی پژو ۲۰۷ پانورامای ایران خودرو:

«سمند» و «پژو ۲۰۶» سانروف دار می‌شوند

آقاجانی، مدیر طرح خودروی پژو ۲۰۷ پانورامای ایران خودرو از آغاز اجرای طرح سانروف دار کردن سمند و پژو ۲۰۷ در این خودروسازی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، احمد آقاجانی معمار گفت: برای نخستین بار ایده نصب سانروف با استفاده از ظرفیت قانونی شرکت‌های خودروساز برای تجهیز سه گروه خودروی سمند، پارس و پژو ۲۰۶ مطرح و با همکاری شرکت پژو آغاز شد.

وی افزود: به ‌دنبال تحریم و همکاری نکردن شرکت پژو و دیگر شرکت‌های خارجی، این طرح توسط مهندسان ایران‌خودرو بر روی خودروهای سمند و ۲۰۶ برنامه ریزی و اجرا شد.

آقاجانی معمار افزود: نصب سانروف برای نخستین بار در خط تولید (به‌صورت OEM) بر روی خودروهای دنا، پژو۲۰۶ و سقف پانوراما پژو ۲۰۷ از خروجی های این طرح است.

مدیر طرح خودروی پژو ۲۰۷ پانوراما با بیان این‌که با توجه به کوتاه بودن ارتفاع سقف خودروی پژو ۲۰۷، نصب سانروف مشکلاتی را برای سرنشینان عقب ایجاد می کرد، اضافه کرد: پس از بررسی و امکان سنجی های لازم، به کار بردن سقف پانوراما به عنوان یکی از مسیرهای حل این مشکل طبق روش‌های روز خودروسازی جهان تعیین و برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به این‌که سقف شیشه‌ای با خودروی پژو ۲۰۷ قابلیت انطباق داشت، گفت: به همین دلیل مطالعات در این زمینه را تکمیل کرده و نمونه سازی های اولیه را انجام دادیم.

آقاجانی افزود: به این ترتیب این طرح را به صورت صد در صد داخلی و از طریق انطباق با خودروهای روز دنیا و مشابه طرح‌هایی که روی خودروهای پژو ۲۰۷ و ۳۰۸ استفاده شده بود، اجرا کردیم.

وی درباره تامین قطعات سقف شیشه‌ای و سانروف نیز گفت: با به اشتراک گذاشتن اطلاعات میان سازندگان داخلی توسط ساپکو، قطعه‌سازان با تکمیل اطلاعات برای نخستین بار توانستند نمونه اولیه قطعات خودروی پانوراما را تولید کنند و پس از آزمایش‌های ارزیابی اولیه و با مشاهده نتایج رضایت بخش آن، طرح تولید خودروی پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما بر روی برخی خودروهای تولیدی ایران خودرو به‌صورت کارخانه ای (OEM)، در دستور کار قرار گرفت.

مدیر طرح خودروی پژو ۲۰۷ پانوراما با بیان این‌که برای تولید خودروی پانوراما، نیازمند ایجاد برخی تغییرات در خطوط تولید شرکت بودیم، افزود: برخی ربات ها و تجهیزات را به خطوط اضافه کردیم و تعدادی ایستگاه کاری جدید نیز در خط احداث شد ضمن اینکه هم اکنون ایران خودرو قابلیت تولید هر دو مدل پژو ۲۰۷ هاچ بک و صندوق دار پانوراما در خطوط اصلی تولید را دارا است.

وی با اشاره به این که هم اکنون این محصول در حال تجاری سازی است، گفت: تاکنون ۷۰۰ دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ هاچ‌بک پانوراما تولید شده و به زودی به بازار عرضه می شود.

آقاجانی اضافه کرد: ظرفیت تولید هر دو مدل خودروی پژو ۲۰۷ پانوراما هاچ بک و صندوق دار می‌تواند تا حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش یابد.

وی گفت: برخلاف سانروف که دارای کاربرد محدود است، سقف پانوراما با ایجاد دید وسیع از داخل کابین خودرو، در اکثر مواقع حتی هنگام بارندگی و دید شب آسمان مخصوصا خارج از شهر کاربرد دارد.
مدیر پروژه خودروی پژو ۲۰۷ پانوراما با اشاره به ایجاد توان تولید داخل سقف‌های پانوراما، از امکان تجهیز دیگر خودروهای تولیدی ایران‌خودرو نظیر سمند، رانا و دنا به سقف پانوراما در آینده خبر داد.

کد خبر: ۳۸٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha