۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
 ۱۵ هزار تن کالا از گمرکات کردستان وارد کشور شد
ناظر گمرکات کردستان:

۱۵ هزار تن کالا از گمرکات کردستان وارد کشور شد

کردستان- رحمانی‌پور، ناظر گمرکات کردستان گفت: ۱۴ هزار و ۷۳۹ تن کالا به ارزش ۱۷ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۹۲ دلار طی پنج ماهه امسال از طریق گمرکات این استان وارد کشور شده است.

بختیار رحمانی‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه واردات کالا از دو گمرک سنندج و باشماق انجام می شود، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۷۹۴ تن کالا به ارزش پنج میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۸۷ دلار از گمرک سنندج وارد کشور شده است.

وی اضافه کرد: میزان واردات کالا از طریق گمرک باشماق هم در این مدت ۱۳ هزار و ۹۴۵ تن به ارزش ۱۲ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴۰۵ دلار بوده است.

ناظر گمرکات کردستان یادآور شد: در مجموع ۱۴ هزار و ۷۳۹ تن کالا به ارزش ۱۷ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۹۲ دلار از گمرک های سنندج و باشماق طی پنج ماهه امسال وارد ایران اسلامی شده است.

رحمانی پور اظهار داشت: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان بیشتر شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی، ضایعات آلومینیوم و مواد پلاستیکی است.

وی اضافه کرد: میزان واردات انجام شده از گمرکات استان طی پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۷ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۱ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۳۸٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha