۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
ارز آوری ۲۳۴ میلیون دلاری صادرات از خراسان جنوبی/ واردات ۹۹ درصد کاهش داشت
طی پنج ماه گذشته؛

ارز آوری ۲۳۴ میلیون دلاری صادرات از خراسان جنوبی/ واردات ۹۹ درصد کاهش داشت

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: طی پنج ماه گذشته صادرات از مرزهای استان بیش از ۲۳۴ میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

به گزارش بازار، محمدعلی خاشی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه واردات به استان در سال جاری کاهش داشته است، اظهارداشت: صادرات کالا از گمرکات خراسان جنوبی به خارج از کشور، ۱۰۱ درصد افزایش و در مقابل، واردات ۹۹ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه واردات به لحاظ ارزشی از آغاز امسال به استان از کاهش ۹۹ درصدی برخوردار بوده است، افزود: بذر یونجه، شاهدانه، لوازم یدکی، زغال سنگ شسته نشده و ماسک عمده‌ترین کالاهای وارداتی بودند که از کشورهای همسایه وارد شدند.

خاشی ادامه داد: در بخش صادرات نیز در این مدت یک تن و ۳۳۳ هزار و ۴۸۰ کیلوگرم کالای تولیدی این استان و سایر استان‌های کشور صادر شده است.

وی بیان داشت: کالاهای صادراتی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و سایر بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که ۲۳۴ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۵۷۷ دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

خاشی با بیان اینکه از این تعداد ۶۰۵ هزار و ۲۱۰ تن کالا شامل سیمان، صیفی جات، هیدروکربن، کاشی، سرامیک، نمک و تخم مرغ از کالاهای تولیدی استان صادر شده است، افزود: این کالاها به ارزش ۴۴ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۳۲۱ دلار بوده که به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شدند.

خاشی با بیان اینکه مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه برعکس برخی از مرزهای کشور در مدت شیوع کرونا هیچ گونه تعطیلی از جهت شیوع این ویروس نداشته است، افزود: در حال حاضر نیز فعالیت‌های آن طبق روال معمول ادامه دارد و برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز ماهیرود در تلاش هستیم که تحقق این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

کد خبر: ۳۸٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha