۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
پالایشگاه‌سازی به خام‌فروشی پایان می دهد/ هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت صنعت
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

پالایشگاه‌سازی به خام‌فروشی پایان می دهد/ هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت صنعت

اردبیل- نظری خانقاه، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فرار از خام‌فروشی با پالایشگاه‌سازی حتمی است و درآمدهای ارزی را به دنبال خواهد داشت.

سیدغنی نظری خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به تحریم نفت و جلوگیری از صادرات نفت فرصت مناسبی برای جلوگیری از خام‌فروشی با پالایشگاه‌سازی به دست آمده است که بدون شک سود کلانی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این که اهمیت به توسعه صنعت به عنوان یک اولویت اساسی و مهم باید مورد توجه واقع شود، گفت: برای این که از نقدینگی سرگردان در جامعه جلوگیری شود باید این نقدینگی‌ها را به سمت صنعت و پالایشگاه کشاند تا بتوانیم تحریه‌های نفتی را دور بزنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دنبال تولید محصولات پتروشیمی هستیم تا بتوانیم در راستای اشتغال‌زایی و افزایش درآمد ارزی نیز برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشیم و کاهش تحریم‌پذیری را در کشور شاهد باشیم.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: اگر نقدینگی در جایی سرمایه‌گذاری شود که سود طولانی مدت داشته باشد بدون شک در توسعه کشور نقش حائز اهمیتی ایفا خواهد کرد که مجلس در این زمینه درصدد است پالایشگاه‌سازی را با کمک دولتمردان محقق کند.

وی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و نیز تسریع در انتقال و توزیع فرآورده‌های نفتی به مناطق دورافتاده نیز این موضوع بسیار حائز اهمیت است که در صورت توجه به این مهم شاهد دستاوردهای خوبی در تمامی این موارد خواهیم بود.

کد خبر: ۳۸٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha