۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
پرورش ماهی درقفس با فناوری‌های نو در گیلان گسترش یابد
استاندار گیلان:

پرورش ماهی درقفس با فناوری‌های نو در گیلان گسترش یابد

رشت- استاندار گیلان خواستار توسعه پروژه‌های پرورش ماهی در قفس با استفاده از فناوری‌های نو در استان شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در دیدار رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت‌های متعدد گیلان در حوزه آبزی پروری اظهار داشت: تقویت فعالیت هایی همچون توسعه استخرهای کوچک خانگی و طرح های اشتغالزای روستایی موضوعی مهم است که باید به آنها توجه شود.

وی به تجربه های اخیر پرورش ماهی در قفس در گیلان اشاره و اضافه کرد: باید با استفاده از فنآوری های جدید نسبت به حل مشکلات این بخش اهتمام داشت و از مشارکت و توانمندی شرکت های داخلی که ظرفیت خوبی در تولید قفس برای پرورش ماهی با تکیه بر دانش روز دارند، بهره مند شد.

استاندار گیلان پرورش ماهی در قفس را جزو طرح های اقتصادی مقاومتی عنوان کرد که افزایش بهره وری به همراه دارد و گفت: می‌توان در پهنه های کوچک پرورش ماهی در قفس را با بهره‌گیری از فناوری های جدید توسعه داد و اشتغال و اقتصاد استان را بهبود بخشید.

زارع افزود: اگر تسهیلات ارزان قیمتی که دولت همه ساله برای توسعه اشتغال روستایی تخصیص می دهد و تا پایان برنامه ششم ادامه دارد، افزایش یابد؛ می توان در جهت توسعه فعالیت های آبزی پروری نیز اقدامات بهتری به انجام رساند.

وی بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و پشتیبانی از آن‌ها در جهت توسعه فعالیت های آبزی پروری در استان را امری مهم خواند و گفت: این بخش از تولیدات جذابیت های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد که علاوه بر کسب درآمد و ایجاد اشتغال ، موجبات توسعه اقتصادی کشور را محقق می کند.

زارع با اشاره به سوابق درخشان گیلان در حوزه فعالیت های پژوهشی و تحقیقات شیلاتی، تأکید کرد: باید بودجه ای مناسب برای اجرای پژوهش های مرتبط در این بخش اختصاص یابد.

کد خبر: ۳۸٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha