۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
دامنه نظارت بر توزیع نهاده های دامی گسترده تر می شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

دامنه نظارت بر توزیع نهاده های دامی گسترده تر می شود

گیلان پور، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مهمترین تغییری که می توان در خصوص سامانه توزیع نهاده های دامی (بازارگاه) اشاره کرد گسترده تر شدن دامنه نظارت بر توزیع نهاده های دامی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «امید گیلان پور» افزود: این نهاده ها با ارز ترجیحی تامین و در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: برای اینکه نظارت دقیق تری راجع به این موضوع داشته باشیم ایرادات سامانه توزیع نهاده های دامی برطرف و تغییرات لازم در آن اعمال شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در این سامانه گفت: پیش از این تا زمانی که نهاده ترخیص نمی‌شد، وارد سامانه بازارگاه نیز نمی‌شد اما با اصلاحاتی که انجام شده محموله های وارداتی ابتدا در سامانه بازارگاه ثبت و سپس ترخیص محموله ها انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین امکاناتی فراهم شده که ترخیص از گمرک نیز به صورت خودکار صورت گیرد.

گیلان پور اظهارداشت: بازارگاه یک سامانه ملی است که اطلاعات مربوط به امنیت غذایی در آن ثبت شده است و بنابراین این نیاز وجود دارد که تمام دستگاه‌های ذینفع و درگیر در آن مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: با انجام این اصلاحات در سامانه بازارگاه به دنبال اصلاح فرآیند توزیع و حذف امضاهای طلایی و بازار سیاه ایجاد شده در این فرآیند هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سامانه بازارگاه با اصلاحات صورت گرفته آماده است تا با شکل و کارکرد جدید و نیز با پوشش حلقه های بیشتر کار خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه سامانه بازارگاه وقتی ایجاد شد که کشور با محدودیت منابع ارزی مواجه بود و ارز محدودی برای تامین نهاده‌های دامی در اختیار دولت قرار داشت، افزود: در واقع هدف از ایجاد این سامانه بازارگاه فراهم کردن زمینه‌ای بود که بتوانیم با منابع محدود، نهاده‌های مورد نیاز تولید را تامین کنیم.

گیلان پور اظهارداشت: بدون شک با اصلاحات صورت گرفته مداخلات دستی انسانی در سامانه به حداقل می‌رسد و در ضمن بسیاری از مشکلات مبتلا به سامانه رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بارها عنوان کرده بودیم سامانه توزیع نهاده های دامی اشکالاتی دارد، گفت: هرچه گستره رصد و پایش بیشتر باشد دقت سامانه نیز بیشتر می‌شود به عنوان مثال اگر دامنه رصد از زمانی باشد که نهاده ها وارد بنادر می‌شود تا زمانی که به دست مصرف کننده نهاده یعنی مرغداران و دامداران می‌رسد نسبت به زمانی که رصد از ثبت سفارش تا رسیدن محصول دام و طیور به دست مصرف کننده نهایی باشد، کارایی کمتری دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: اعتقاد بر اینکه باید از مداخلات انسانی در سامانه جلوگیری شود و همه کارها به شکل هوشمند انجام گیرد.

وی اظهارداشت: به رسمیت شناختن تمامی روش های مشروعی که در بازار نهاده های دامی وجود داشته در سامانه به نحوی که تمامی آن فعالیت ها هم به رسمیت شناخته شوند و هم در سامانه رصد شوند و در عین حال نظارت دقیق تر در تامین و توزیع این نهاده ها مهمترین اهداف ما در راستای پیگیری اصلاح سامانه توزیع نهاده های دامی بوده است.

گیلان پور یادآورشد: رصد سامانه بازارگاه ادامه دارد و اصلاح این سامانه نیز به صورت یک فرآیند دائمی است و اینگونه نیست که بگوییم با اصلاحات فعلی کار تمام شده و اگر در ادامه نیز مشکلاتی در سامانه مشاهده شود حتما اصلاح می‌شود.

کد خبر: ۳۸٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • موسی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      0 0
      فقط وعده های پوچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچ کی رفع خواهد چه کسی رفع خواهد کرد، نابود کردند ما را