۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
تلاش تولیدکنندگان و واردکنندگان برای تامین واکسن آنفلوانزا
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

تلاش تولیدکنندگان و واردکنندگان برای تامین واکسن آنفلوانزا

باقرزاده، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر، از تلاش همزمان تولیدکنندگان و واردکنندگان برای تامین واکسن آنفلوانزا خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر باقرزاده، با اشاره به اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر ضروری است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری این ویروس و از آنجایی که آنفلوانزا نیز در فصول سرد سال بسیار رایج است، گروه‌های پر خطر امسال باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همزمانی آنفلوانزا و کرونا موجب شده نیاز امسال به واکسن آنفلوانزا بیش از سال‌ها گذشته باشد، افزود: وزارت بهداشت و درمان در تلاش است تا این واکسن به اندازه کافی در دسترس مردم به ویژه گروه‌های پرخطر،  کادر درمانی و بیمارستانی قرار بگیرد تا از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

تلاش برای تولید داخلی واکسن آنفلوانزا با جدیت دنبال می‌شود
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تلاش برای تولید داخلی واکسن آنفلوانزا با جدیت دنبال می‌شود، اضافه کرد: قول‌هایی برای تولید واکسن در داخل کشور داده شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر محقق شود. از طرفی با توجه به ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا اقدامات بسیار خوبی برای واردات آن نیز صورت گرفته است.

گروه‌های پرخطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا گروه‌های پرخطر هستند، خاطرنشان کرد: امسال درخواست برای واکسن آنفلوانزا چندین برابر سال‌های گذشته است از این رو احتمال افزایش قیمت آن نیز وجود دارد. بر همین اساس از هم اکنون باید تدابیری برای جلوگیری از افزایش قیمت آن اندیشیده شود تا تهیه آن برای جامعه هدف امکان پذیر باشد.

کد خبر: ۳۸٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha