۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
پیش‌بینی برداشت ۸۵۰۰ تن زیتون از باغات استان سمنان
معاون جهاد کشاورزی سمنان خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۸۵۰۰ تن زیتون از باغات استان سمنان

سمنان- رضایی، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه چهار هزار و ۳۵۱ هکتار اباغ زیتون در استان وجود دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود هشت هزار و ۵۰۰ تن زیتون از این باغات برداشت شود.

لطف‌الله رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه۶۲ هزار و ۴۹ هکتار از اراضی استان سمنان را باغات تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: از این میزان چهار هزار و ۳۵۱ هکتار مربوط به باغات زیتون است که با توجه به کاهش باردهی درختان زیتون در سال جاری پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت محصول امسال به هشت هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی با تأکید بر اینکه از این میزان حدود پنج هزار و ۵۲۵ تن محصول روغنی است، افزود: از این میزان زیتون حدود ۸۲۸ تن روغن در پنج واحد فرآوری روغن فعال استان با ظرفیت اسمی تقریباً دو هزار و ۱۰۰ تن در ساعت حاصل می‌شود.

توزیع ۶۱ هزار اصله نهال زیتون یارانه‌ای در استان سمنان
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۹۶ هکتار از باغات زیتون استان مثمر است، یادآور شد: اجرای عملیات اصلاح و توسعه باغات زیتون در شهرستان‌ها با پیوند سرشاخه کاری برای یکسان‌سازی و یکنواخت کردن ارقام ناجور درختان زیتون در باغات ازجمله اقدامات مهم این سازمان در این بخش بود.

رضایی از برگزاری کلاس‌های میدانی با محوریت آموزش صحیح هرس درختان در سال جاری خبر داد و گفت: کودهای تغذیه‌ای ازجمله اوره ۴۹۷ تن، سوپر فسفات تریپل ۱۴۲ تن و سولفات پتاسیم ۲۱۳ تن بین باغداران زیتون استان سمنان توزیع‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۰ هکتار از باغات زیتون استان سمنان تحت پوشش کودهای تغذیه‌ای قرار گرفتند، گفت: ۶۱ هزار اصله نهال زیتون یارانه‌ای بین باغداران زیتون استان توزیع‌شده و این امر زمینه توسعه ۲۲۱ هکتاری باغات زیتون را در سطح استان فراهم کرده است.

کد خبر: ۳۸٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha