۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
تراز مثبت صادرات استان مرکزی در سال جاری/ صادرات ۳۰۶ میلیون دلاری
معاون استاندار مرکزی مطرح کرد؛

تراز مثبت صادرات استان مرکزی در سال جاری/ صادرات ۳۰۶ میلیون دلاری

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان این که در سال جاری ارزش واردات صورت گرفته در این استان حدود ۱۲۴ میلیون دلار و صادرات ۳۰۶ میلیون دلار بوده است، تراز تجاری استان مرکزی را مثبت دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید فرخی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در استانداری مرکزی طی سخنانی در خصوص گمرکات این استان گفت: تراز تجاری استان مرکزی علی رغم شیوع ویروس کرونا مثبت است و در همین سال شاهد روند رو به رشد صادرات در استان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان این که در یک ماه اخیر حدود ۱۲۰ میلیون دلار صادرات از این استان ثبت شده است، افزود: ارزش صادرات انجام شده طی ۵ ماهه سال ۹۹ در استان مرکزی ۳۰۶ میلیون دلار و ۵۳۴ هزار دلار است.

وی هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلورجات، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، تینر فوری، ایزوگام، قوطی آلومینیومی، مقاطع فولادی و مواد غذایی را از جمله مهم ترین صادرات این استان دانست و گفت: ۸۰ کشور دنیا از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، امارات متحده، آذربایجان و پاکستان مهم ترین مقصد صادرات استان مرکزی و ۴۳ کشور همچون چین، ترکیه، امارات، هند، تایوان و ... از مهم ترین مبادی واردات استان مرکزی هستند.

فرخی اضافه کرد: در استان مرکزی بیشتر ماشین‌آلات و مواد اولیه خطوط تولید وارد می شود و ارزش واردات صورت گرفته در استان نیز حدود ۱۲۴ میلیون دلار است.

کد خبر: ۳۸٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha