۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
پیش بینی برداشت ۲۵ هزار تن پسته از دامغان/ کاهش چشم‌گیر تولید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۲۵ هزار تن پسته از دامغان/ کاهش چشم‌گیر تولید

سمنان - میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پیش بینی برداشت ۲۵ هزار تن پسته از باغات دامغان به عنوان قطب این محصول در سطح استان خبر داد و گفت: این میزان محصول از ۱۳ هزار هکتار باغات مثمر شهرستان برداشت خواهد شد.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به کاهش شدید تولید پسته در سطح استان سمنان و به خصوص دامغان خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می شود که در سطح شهرستان به عنوان قطب پسته استان سمنان، ۲۵ هزار تن محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه از این میزان پسته تازه، هشت هزار تن پسته خشک استحصال می شود، افزود: این میزان محصول ۵۵ درصد کمتر از میزان محصول پسته در سال گذشته است که از کاهش شدید تولید این محصول خبر می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به وجود نزدیک به ۱۱۰ واحد فرآوری پسته در دامغان، تاکید کرد: فراوری این محصول می‌تواند مزیت‌های اقتصادی آن را افزایش دهد.

میرعماد با بیان اینکه شاه‌پسند، عباسعلی، اکبری و فرخی و ... در زمره معروف ترین پسته های دامغان و استان سمنان هستند که بازاری خوبی نیز دارند، ابراز کرد: گردش مالی این محصول سال گذشته سه هزار میلیارد تومان در استان برآورد شد که بسیار چشم گیر است.

وی با بیان اینکه دامغان پنج هزار و ۵۰۰ بهره بردار بخش پسته دارد، تاکید کرد: مجموع باغات شهرستان بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار است اما از این میزان ۱۳ هزار هکتار مثمر و مابقی در دست ایجاد و محصول دهی و یا نهال هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، هنوز هیچ مقام رسمی درباره قیمت پسته در سال ۹۹ اظهار نظر نکرده است.

کد خبر: ۳۸٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha