۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
بانکها تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان فرش را افزایش دهند
کارشناس حوزه نساجی:

بانکها تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان فرش را افزایش دهند

اصفهان - یک کارشناس صنعت نساجی گفت: بانک ها باید تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان فرش را آسان کرده و افزایش دهند.

محمد حقی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه حوزه نساجی و فرش ماشینی در منطقه کاشان حدود ۲۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شاغل هستند، اظهار داشت: این موضوع هم فرصت و هم تهدید است و باید با تصمیمات و اقدامات سنجیده فرصت های این موضوع را هویدا کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشان بزرگترین تولید کننده فرش ماشینی در کشور است، ابراز داشت: این موضوع باعث شده است که مشاغل و اصناف مختلفی در کاشان وابسته به این صنعت باشد و علاوه بر آن طیف عظیمی از جوانان و نیروی کار کاشان نیز در این صنعت مشغول به کار هستند.

تسهیلات غیرقابل تغییر بانک ها و افزایش قیمت کالا و خدمات
این کارشناس صنعت نساجی با بیان اینکه متاسفانه شاهد همکاری خوبی با تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن نیستیم، افزود: در حالی که بانک‌ها حدود پنج سال پیش یک مقدار مشخصی را به عنوان تسهیلات به تولیدکنندگان می پرداختند، امسال هم همان مبلغ را می پردازند و این در حالی است که شرایط و افزایش قیمت کالا و خدمات در حد زیادی تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید بانکها مطابق شرایط روز تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت کنند، گفت: این تسهیلات باید آسان و با افزایش نسبت به سالهای قبل همراه باشد.

حقی همچنین با بیان اینکه لازم است این‌تسهیلات در جهت تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی پرداخت شود، بیان داشت: در صورت پرداخت این تسهیلات به افرادی غیر از تولیدکنندگان شاهد سوءاستفاده و احتکار اجناس خریداری شده توسط گیرندگان تسهیلات هستیم در صورتیکه تولیدکننده این تسهیلات را در خط تولید خود هزینه می کند و یا خط تولید را گسترش می دهد.

کد خبر: ۳۸٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha