۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
خودروهای روسی در بازار ایران؛ بازه قیمتی ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان
مدیر فروش شرکت سروش مبنا دیزل خبر داد

خودروهای روسی در بازار ایران؛ بازه قیمتی ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان

خبازی، مدیر فروش شرکت سروش مبنا دیزل گفت: قیمت پروفی ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون، پیکاپ ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون و پاتریوت هم که برگرفته از شکل و شمایل تانکهای جنگی است در بازه قیمتی ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون خواهد بود.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی تصاویر و اخباری از خودرو یوآز(UAZ)  در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده است؛ خودروی روسی با قلب کره‌ای که در یک قدمی بازار ایران قرار دارد. این خودرو در نمایشگاه سال ۱۳۹۵ توسط شرکت توان خودرو جی به نمایش گذاشته شد، اما این بار توسط شرکت سروش مبنا دیزل قصد ورود به بازار ایران را دارد. ورودی محصولات روسی به بازار خودرو شاید تحقق آرزو آن‌ها پس از خروج اروپایی‌ها از صنعت خودرو ایران به زودی محقق شود، برای بررسی بیشتر این محصول با جواد خبازی مدیرفروش شرکت به گفت ‌و گو پرداختیم:

*‌ چه برنامه برای تولید خودروهای یوآز (UAZ) در کشور دارید و ظرفیت تولید شما چقدر خواهد بود؟
برنامه تولید خودروهای یوآز در کشور به صورت سی کی دی خواهد بود. باتوجه به مشکلات عدیده که شیوع کرونا، تحریم‌ها و انتقال ارز ایجاد کرد، نمی‌توان دقیق پیش بینی برای تولید داشت. حتی شرکت‌های خودروسازی چینی در کشور نیز با مشکلات از قبیل واردات قطعات و انتقال ارز و ... مواجه هستند، این درحالی است که خودروسازان چینی خودشان هم در کشور سهامدار و تسهیل مراودات وجود دارد. با این تفاصیل در برنامه سال نخست تولید ۲ هزار دستگاه از هر یک از محصولات را در برنامه داریم.

* چه محصولاتی از یوآز در بازار کشور عرضه خواهد شد؟
یوآز سه مدل خودرو دارد که شامل وانت تک کابین به نام پروفی، وانت دوکابین که همان پیکاپ و در نهایت نیز شاسی بلند پاتریوت است که هر سه مدل نیز آفرود و چهارچرخ محرک است.

*‌ آیا این خودروها براساس نیاز و سلیقه مشتری‌های داخلی وارد شده؟ به نظر شما استقبال از آن چگونه خواهد بود؟
بازار را رصد کرده و براساس آن انتخاب محصول انجام دادیم و بر همین اساس این خودروها از جایگاه و اقبال مناسبی نیز در بازار ایران برخوردار خواهد بود. زیرا خودروها بسیار باکیفیت هستند، باتوجه به اینکه پیشرانه این خودرو محصول مشترکی بین هیوندای و روسیه هست، فکر می‌کنم استقبال مناسبی از آن در بازار صورت گیرد. با توجه به همکاری این شرکت روسی با هیوندای، از سوی تعامل شرکت ما با هیوندای دلیل انتخاب این محصول روسی است.

*‌ قیمت پایه خودرو یوآز برای ورود به بازار چقدر است؟
قیمت پروفی ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون در نظر گرفته شده است، پیکاپ ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون خواهد بود و پاتریوت هم در بازه قیمتی ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

*‌ شبکه خدمات پس از فروش محصولات شما در بازار چگونه خواهد بود؟
از آنجایی که پیشتر با برند هیوندای همکاری داشتیم، در سراسر کشور حدود ۲۵ نمایندگی خدمات پس از فروش داریم که به آن نمایندگی‌های جدی نیز اضافه خواهیم کرد. همچنین در برنامه داریم که برای فاز نخست از موبایل سرویس هم برای انجام خدمات پس از فروش استفاده کنیم.

* با توجه به مشکلات عدیده فعلی برای صنعت خودرو در تامین قطعات با چالش مواجه نخواهید شد؟
متاسفانه یکی از مشکلاتی که اکنون داریم چالش انتقال ارز به روسیه هست، زیرا روسیه نیز تحریم است و برای همین مجبور به استفاده  از کانال‌های مختلفی هستیم. ازسوی بانک مرکزی تخصیص ارز انجام نشده و برای ارز اشخاص نیز کد رهگیری صادر نمی‌شود. باتوجه به اینکه از سال ۹۵ برای تامین قطعات هیوندای از هر طریقی تلاش می‌کنیم، در خصوص محصولات یوآز نیز همین روش را خواهیم داشت.

*‌ آیا به سمت داخلی سازی قطعات پیش خواهید رفت؟
بله، اکنون هم داخلی سازی روی این محصول داریم، این سه خودرو فول سی کی دی نیست، قطعات تریم داخل، شیشه و لاستیک و... که در مجموع حدود ۱۷ درصد بوده، ساخت داخل انجام شده است. با این شرایط اکنون از سه محصول جدید ۵۰ دستگاه در ایران تولید انجام شده است.

کد خبر: ۳۸٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha