۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌ها
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد

تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌ها

ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از ارائه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های ۴ کلانشهر کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مرتضی ضامنی گفت؛ این مبلغ تسهیلات را شهرداری‌های کلانشهرهای تهران، مشهد، همدان و اصفهان برای نوسازی تاکسی‌ها فراهم کردند و باقی هزینه و قیمت خودروها نیز شامل هزینه اسقاط و آورده متقاضیان است.

وی اضافه کرد: خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، سمند و پژو ۴۰۵ است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور درباره قیمت تاکسی‌ها نیز گفت: قیمت تاکسی‌ها را سازمان حمایت از مصرف کنندگان معین کرده است و نرخ تاکسی پژو ۴۰۵ در حدود ۸۶ میلیون تومان و سمند EF۷ در حدود ۹۴ میلیون تومان است که در شهرهای مذکور ۵۰ میلیون تومان به صورت وام، ۷ میلیون تومان هم هزینه اسقاط برای پراید، حدود ۱۰ میلیون تومان برای پژو ۴۰۵ و حدود ۱۱ میلیون تومان برای اسقاط تاکسی سمند است و مابقی مبلغ نیز آورده متقاضی محسوب می‌شود. ضامنی همچنین با اشاره به ظرفیت قانونی ماده ۱۲ برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور افزود: این ماده همان قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و مصوبه شورای اقتصاد است و این امکان را می‌دهد که خودروهایی با مشخصات خاص با پایه گاز سوز که شامل تاکسی سمند EF۷ می‌شود، ظرفیت بسیار خوبی است که با بهره مندی از آن می‌توان تاکسی‌ها را نوسازی کرد.

وی تاکید کرد: با بهره گیری از این ماده قانونی می‌توان بخشی از قیمت خودرو را از طریق وزارت نفت و درصدی از صرفه جویی حاصل از مصرف سوخت تامین کرد. از این رو در نیمه دوم سال به دنبال آن هستیم که از این روش تاکسی‌های کشور را نوسازی کنیم. وی با بیان اینکه مقرر شده است تا پایان مهر ماه ۵ هزار دستگاه تاکسی در کشور نوسازی شود ادامه داد: تاکنون کار نام نویسی بیش از هزار و صد دستگاه تاکسی پایان یافته است و در فرایند تکمیل و تحویل تاکسی‌ها قرار داریم و اکنون که بحث تسهیلات ۵۰ میلیونی محقق شده است امیدواریم تا پایان مهرماه کار نوسازی ۵ هزار تاکسی در کشور عملیاتی شود.

کد خبر: ۳۸٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha