۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
ریزشی شدن شاخص بیمه و بانک در کشورهای عربی/ ریزش سهمگین کلیه شاخص‌های بورس عربستان سعودی
تحلیل بورس های عربی؛

ریزشی شدن شاخص بیمه و بانک در کشورهای عربی/ ریزش سهمگین کلیه شاخص‌های بورس عربستان سعودی

شاخص های بورس کشورهای عربی به علت شیوع ویروس کرونا ریزشی شدند.

بازار- وحید بلالی: ویروس کرونا در ادامه سرکوب بازارهای مالی در سراسر جهان به بورس های حاشیه خلیج فارس نیز رحم نکرده و بورس های کشورهای عربی متاثر از ادامه این ویروس همچنان در محدوده قرمز رنگ قرار دارند. شاید ایران تنها کشوری باشد که از سقوط همه جانبه در امان باشد و دلیل آن هم پیوند نداشتن اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی و حرکت در فازی دیگر است.

بورس قطر

شاخص بورس قطر برای هر سهم با ریزش 0.63 درصدی به 10422 واحد رسید، شاخص بورس قطر برای همه سهام ها ریزش بیشتری داشت و 0.79 درصد نسبت به دیروز سقوط کرد. بیشترین ریزش همانگونه که پیش بینی می شد سقوط شاخص بیمه در بورس قطر بود که این شاخص به میزان 1.87 درصد سقوط کرده که سقوط بسیار سنگینی است. شاخص بانک ها و خدمات مالی نیز نزدیک به یک درصد افت کردند.

بورس عربستان سعودی

بورس عربستان در امروز همانند بورس قطر روزی ریزشی را تجربه کرده که این ریزش بسیار بیشتر از بورس قطر بود، شاخص فهرست اصلی بازار در بورس عربستان با ریزش 1.80 درصدی مواجه شد. اما شاخص بازار موازی یا نامو عربستان ریزش بسیار سهمگینی در محدوده 4.11 درصد را تجربه کرد. بازار موازی عربستان همیشه بازدهی بیشتری نسبت به شاخص های دیگر دارد این بار با سقوط بیشتری مواجه شده است.

شاخص بیمه و بانک در عربستان سعودی روی نزولی به خود گرفته است، تنها نقطه مثبت بازار بورس عربستان شاخص وجوه معاملات املاک و مستغلات است که رشدی اندک را تجربه کرده است. بیشترین ریزش شاخص صنایع عربستان به صنعت سرگرمی عربستان با بیش از 3 درصد اختصاص دارد.

بورس امارات متحده عربی

بازار بورس ابوظبی با نوسان قیمتی مواجه بود و برخی از صنایع مثبت و برخی از صنایع دیگر در محدوده منفی قرار داشتند، اما شاخص کل بورس امارات با افزایش روبرو شد، بازار بورس امارات متحده عربی، بازاری است که آن چنان وسعت نداشته و بیشتر قوانین به روز بورس های دنیا در آن اعمال نمی شود و بورسی است که مشابه بورس ایران دارای دامنه نوسان محدود است.

شاخص بیمه، ارتباطات و صنعت بورس ابوظبی به علت شیوع ویروس کرونا ریزشی شد.

بورس مصر

بیشتر شاخص های صنایع بورس مصر ریزشی بودند، شاخص ایزومتریک با ریزش 5.45 درصدی پر ریزش ترین شاخص صنایع بورس مصر در سه شنبه بود، نکته جالب اما رشد 11 درصدی شاخص فهرست نیل است که در معاملات امروز در بورس قاهره رخ داد. اما حال و هوای صنایع بورسی این کشور همچون کشورهای دیگر خوب نیست.

کد خبر: ۳٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha