۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
قیمت عناصر نادر خاکی، ۱۰۰ برابر شد
معاون وزیر صنعت:

قیمت عناصر نادر خاکی، ۱۰۰ برابر شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما تجربه این را داریم که کشور چین مانع از ممنوعیت صادرات عناصر نادر خاکی شد و قیمت آن در بازار جهانی صد برابر افزایش یافت و از آنجایی که تولید داخلی این محصول اهمیت بسیاری در فرآوری مواد معدنی دارد داخلی سازی عناصر نادر خاکی اجرا شده است.

به گزارش بازار، خداداد غریب پور در افتتاحیه طرح پایلوت عناصر نادر خاکی گفت: در حال حاضر دانش فنی تولید این محصول بسیار استراتژیک است و در هوافضا، تولید باطری، تولید شیشه و ...کاربرد دارد.

غریب پور گفت : هر کیلو عناصر نادر خاکی قیمتی ۵ دلاری تا ۶۰ دلاری دارد و متناسب با نوع آن قیمت گذاری می شود.

او با تاکید بر اینکه شرکت تهیه و تولید به اکتشاف تا عمق ۳ هزار متر دست یافته است، اظهار کرد: در ایمیدرو پروژه کاهش گازهای گلخانه ای و اچ اس ای و پژوهش بر روی باطله های معدنی را نیز دنبال می کند که برای تحقق این ۴ مقوله با ۴ دانشگاه بزرگ کشور همکاری می کند.

غریب پور با تاکید بر اینکه در نقشه راه معدن ۵۶ درصد هدف پوشش داده شده است اظهار کرد: امروز شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای طرح های آموزشی نقش دولتی مربیگری و متولیگری را اجرا می کند.

او با تاکید بر اینکه ۳۳۰ شرکت چند روز بیش در نوآوری معدنی شرکت کرده بودند، اظهار کرد:۱۲۳ ایده قابل تبدیل به پروژه در همایش نوآوری معدنی مطرح شده است.

کد خبر: ۳٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha