۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
بازار بورس برای رسیدن به اهداف خود نیازمند اصلاحات است
کارشناس مسائل اقتصادی:

بازار بورس برای رسیدن به اهداف خود نیازمند اصلاحات است

عباسی، کارشناس اقتصادی گفت: روند نزولی بازار سرمایه به سمت روند صعودی در هفته جاری، یک اصلاح مقطعی بود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، علی عباسی به وضعیت بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشته اشاره کرد و افزود: در هفته جاری، بازار از یک روند نزولی وارد روند صعودی شد که این موضوع، موضوعی است که در ظاهر دیده می‌شود در حالی که بازار دچار یک اصلاح مقطعی شد.

وی افزود: بازار بورس برای رسیدن به اهداف خود نیازمند اصلاحات است.

عباسی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران نباید دچار هیجانات شوند بلکه برای تسلط بیشتر بر بازار بورس، باید از آموزش‌ها و دوره‌های اختصاصی بهره ببرند، گفت: این آگاهی باعث می‌شود که سرمایه گذار متوجه شود چه زمانی بازار درحال منفی شدن است و چه زمانی درحال اصلاح است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ریزش و نزول بازار بورس با اصلاح فرق می‌کند، افزود: اتفاقی که در دو هفته گذشته در بازار سرمایه مشاهده شد، ریزش بازار سرمایه نبود بلکه اصلاح بود.

عباسی اضافه کرد: بازار سرمایه‌ای که یک میلیون و ۳۰۰ واحد رشد کرد لازم بود حداقل بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد اصلاح شود تا بتواند یک روند صعودی را طی نماید.

وی گفت: بازار سرمایه دچار حباب نیست بلکه برخی سهم‌ها بیش از قیمت اصلی خود در این بازار معامله می‌شود.

عباسی با اشاره به روند هفته آینده بازار سرمایه افزود: ممکن است در هفته آینده نوسانات مثبت و منفی در این بازار دیده شود، این منفی و مثبت‌ها در مراحل تکامل اصلاحی است که تا دو روز گذشته رخ داده است و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بازار به روند صعودی خود بازگشت.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری بر روی سهم‌هایی باید صورت گیرد که نسبت به قیمت اصلی خود پایین‌تر باشند، زیرا چنین شرکت‌هایی در آینده نزدیک و دور شما را به سودهای زیادی می‌رساند.

کد خبر: ۳۸٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha