۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
۴ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد زنجان انجام شد
مدیرکل استاندارد زنجان:

۴ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد زنجان انجام شد

زنجان- مدیرکل استاندارد زنجان گفت: طی ۱۲ ماه گذشته چهار هزار و ۶۰ بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد استان انجام شده است. 

به گزارش خبرنگار بازار، داوود کارگرزاده ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت در محل اداره استاندارد زنجان،به شعار سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری به طور ویژه بازرسی از واحدهای تولیدکننده اقلام پرمصرف در استان از قبیل مواد ضدعفونی‌کننده  وشوینده به صورت مستمر انجام می شود.

وی با بیان اینکه بازدید از واحدهای صادرکننده و واردکننده استان نیز با شدت بیشتری انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر محصولات داخلی با استاندارد عجین شود از کیفیت مطلوبی برخوردار خواهند بود.

مدیرکل استاندارد زنجان گفت: ۳۵ هزار استاندارد ملی در سازمان استاندارد تعریف شده و تنها ۳۰۰ نوع آن اجباری شده است.

کارگرزاده با بیان اینکه سازمان استاندارد یک نهاد حاکمیتی است و نظارت و بازرسی از کالاها و اقلام در دستور کار جدی این مجموعه است، ابراز داشت: ۲۶ استاندارد ملی و یک استاندارد بین‌المللی توسط اداره‌کل استاندارد زنجان تدوین شده است.

وی افزود: مباحث ترویج استاندارد در ۲۶ بسته تدوین شده که در ۳۵ هزار و ۶۴۰ بسته توزیع شده است.

مدیرکل استاندار زنجان، با بیان اینکه در راستای طرح طاها دو هزار و ۱۰۱ بازرسی از واحد های صنفی استان انجام‌شده است، گفت: ۲۸ تخلف به مراجع قضایی اعلام شده و به چهار کالا توبیخ کتبی  داده شده است. 

کار گرزاده از ابتلای بیش از ۲۵ زنجانی به بیماری بوتولیسم خبر دادو گفت: دلیل ابتلای این افراد استفاده از لبنیات محلی  بوده و این ماده غذایی تحت نظارت و پوشش اداره‌کل استاندارد نیست. 

وی افزود: از شهریورماه سال گذشته تا شهریورماه امسال، چهار هزار و ۶۰ بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد استان انجام شده است. 

مدیرکل استاندار زنجان، با بیان اینکه طی این بازه زمانی ۱۱۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده و  ۱۷۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد هم تعلیق و ابطال شده است، گفت: سه پروانه کاربرد علامت نشان استاندارد حد مجاز آلاینده برای محصولات کشاورزی در استان صادر شده است. 

کار گرزاده ابراز داشت: طی یک سال گذشته چهار گواهی معیار مصرف انرژی صادر شده و ماهیت ۲۶۳ نوع کالای صادراتی  نیز تعیین‌شده است.

کد خبر: ۳۸٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha