۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
رسیدن ظرفیت کل نیروگاهی کشور به ۸۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات /ایران در رتبه چهاردهم دنیا است
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

رسیدن ظرفیت کل نیروگاهی کشور به ۸۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات /ایران در رتبه چهاردهم دنیا است

پردیس- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از رسیدن ظرفیت کل نیروگاهی کشور به ۸۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات خبر داد و گفت: ایران در رتبه چهاردهم تولید برق دنیا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، همایون حائری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح پست توزیع ۶۳ گیلو ولت پردیس اظهار داشت: در چهاردهمین پویش هر هفته «الف ب ایران» هستیم و افتخار داریم که در حضور مسئولین پردیس و رسانه‌ها و همکاران برق تهران در محل پست توزیع برق ۶۳ کیلو ولت می‌باشیم.

وی با بیان اینکه ۲۱ پروژه احداث برق با ارزش سرمایه گذاری ۳۴۷ میلیارد تومان آماده افتتاح است گفت: اولین پروژه مربوط به افزایش توان تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی پاکدشت و نیروگاه دماوند به میزان ۲۰۰ مگاوات است به طوری که ظرفیت تولید این نیروگاه را از ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات به ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات افزایش می‌دهد و ظرفیت کل نیروگاهی کشور به عدد ۸۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد که رتبه چهاردهم را در دنیا را به خود اختصاص می‌دهیم.

حائری افزود: نکته مهم این است که این پروژه با یک سری طرح‌های کم هزینه و زودبازده و کاملاً با ساخت تجهیزات داخل انجام شده است و در مدت ۵ ماه با هزینه ۷۲ میلیارد تومان در حالی که اگر یک نیروگاه با همین ظرفیت و یک نیروگاه ۲۰ مگاواتی را احداث می‌کردیم ۳ سال به طول می‌انجامید و یک هزار میلیارد تومان نیز هزینه داشت.

وی بیان داشت: پروژه بعدی مربوط به پست انتقال و خطوط فشار قوی استان تهران به مبلغ ۱۶۶ میلیارد تومان و ۱۳ پروژه نیز مربوط به پست‌ها و خطوط فوق توزیع با مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان می‌باشد.

معاون وزیر نیرو گفت: این ۷ پروژه و ۱۳ پروژه پست و خط توزیع که همگی ساخت داخل و جهت تأمین کمی و کیفی برق مشترک استان تهران و به خصوص پردیس انجام شده است، تمام این پروژه‌ها در دولت ۱۱ و ۱۲ اغاز و با بنگاه اقتصاد مقاومتی که خصیصه پروژه‌های پویش هر هفته انجام شده است.

کد خبر: ۳٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha