۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
تهییج گوگل علیه یوتیوب از سوی مجلس نمایندگان
به بهانه اطلاعات نادرست آب و هوایی انجام می گیرد

تهییج گوگل علیه یوتیوب از سوی مجلس نمایندگان

کمیته منتخب مجلس نمایندگان ایالات متحده در نامه ای خطاب به مدیر عامل شرکت الفبت گوگل خواستار واکنش این شرکت بزرگ در رابطه با اطلاعات نادرست آب و هوایی در یوتیوب شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، کتی کستر رییس کمیته بحران آب و هوای کاخ سفید گفت فضای ویدئویی یوتیوب روزانه میلیون ها بیننده در مورد بحران آب و هوا دارد. به تازگی افشا گری تکان دهنده ای در رابطه با ارائه اطلاعات نادرست در مورد بحران آب و هوا وجود دارد که نمایندگان کنگره از شرکت گوگل خواسته اند که در جهت مبارزه با ترویج این اطلاعات و داده های نادرست اقداماتی را انجام دهد.  

البته گفتنی است که گوگل به این درخواست و تقاضای کنگره پاسخ و واکنشی در ابتدا نشان نداد.  

در این نامه یوتیوب که یکی از بزرگترین برآورده کنندگان اهداف اقتصادی گوگل می باشد به خاطر نشان دادن و همچنین انتشار اطلاعات غلط مورد انتقاد شدید نمایندگان قرار گرفته و گوگل همچنان به سکوت خود ادامه می دهد.  

 این شرکت بزرگ در ماههای گذشته با توجه نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ سیاست های خود را تغییر داده و با دقت و تلاش بیشتری عمل می کند ولی در جایی هم دیده شده که در اواخر سال گذشته واکنش خود را در راستای مبارزه با باز نشر اطلاعات غلط در تبلیغات سیاسی نیز به تأخیر انداخته است. 

 درآمدزایی این شرکت بزرگ از طریق عدم واکنش به این گونه فیلم ها و موارد مشابه صدای نمایندگان امریکایی را درآورده است.

همچنین کتی کستر به گزارش های مختلف رسانه ای اشاره کرد و این شرکت را به خاطر انتشار محتوای اطلاعات غلط در مورد آب و هوا و در عین حال تبلیغات رایگان در رابطه با آلاینده های مضر متهم کرد.

شایان ذکر است که نمایندگان در این نامه از گوگل خواسته اند از درآمدزایی از طریق فیلم های تبلیغی که در جهت تولید انرژی های تجدید پذیر ساخته نمی شوند،  اجتناب کرده و اطلاعات درستی را در مورد آب و هوا و تغییرات آن در اختیار بینندگان قرار دهند.

این کمیته تا ۷ فوریه به گوگل مهلت داد تا به این اقدام یوتیوب و انتشار این فیلم ها پاسخ دهد.

کد خبر: ۳٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha