۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
۶۹۰۰ هکتار زمین در پارک علم و فناوری خراسان شمالی آماده واگذاری است
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی:

۶۹۰۰ هکتار زمین در پارک علم و فناوری خراسان شمالی آماده واگذاری است

بجنورد- گرمه‌ای، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از واگذاری شش هزار و ۹۰۰ هکتار زمین در این پارک به شرکت‌های دانش‌بنیان استان برای احداث کارگاه خبر داد.

مهران گرمه ای در گفتگو با بازار اظهار داشت:هم‌زمان با هفته دولت سال جاری، از مجموع مساحت فوق، دو پلاک به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع به یک شرکت دانش‌بنیان و یک واحد فناور واگذار شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴ باب فضای کارگاهی نیز به مساحت هزار و ۵۴۱ مترمربع در دست افتتاح است که از این تعداد کارگاه، سه باب طی همین هفته با مساحت ۴۸۴ مترمربع به سه واحد فناور واگذار شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: این پنج واحد کارگاهی فناور درزمینهٔ های تولید کود بیولوژیک و تولید دستگاه‌های خشک‌کن میوه و سبزیجات و تولید محصول مرتبط باانرژی خورشیدی، محصولات نیروگاهی همچنین تولید پا گیره برای صنعت ساختمان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

گرمه‌ای شمار واحدهای فناور در پارک علم و فناوری خراسان شمالی مرکز رشد بجنورد، شیروان و اسفراین و مرکز نوآوری صنایع خلاق را ۱۱۴ واحد فناور عنوان کرد و گفت: به استناد سامانه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری، شمار شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی از دهم تیرماه سال گذشته تاکنون با افزایشی ۴۵ درصدی از ۱۲ شرکت به ۱۷ شرکت افزایش‌یافته است.

وی میزان فروش محصولات ۱۱۴ شرکت در خراسان شمالی را در سال گذشته بیش از ۳۷ میلیارد تومان عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در خصوص تأثیر کرونا بر شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیز گفت: برخلاف انتظار در بازه رخداد کرونا، فروش شرکت‌های تولیدکننده محصولات و ارائه‌دهنده خدمات مقابله با بیماری کرونا رشد فزاینده‌ای داشت اما برخی از شرکت‌های ما نیز از پیدایش این بیماری آسیب‌دیده و مشمول کمک‌های کرونایی شدند.

کد خبر: ۳۸٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha