۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
تولید کیت تشخیصی کرونا توسط موسسه رازی
در آینده ای نزدیک انجام می شود؛

تولید کیت تشخیصی کرونا توسط موسسه رازی

کرج- معاون موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید کیت تشخیصی کرونا در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: زیرساخت های لازم در این زمینه مهیاست و تولید کیت پس از صدور مجوز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، محمدحسین فلاح مهرآبادی با اشاره به تحقیق در خصوص ویروس کرونا در موسسه رازی گفت: حدود ۷۰ پروژه تحقیقاتی در حوزه کرونا انجام شده که بخشی از آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و وزارت بهداشت بوده، این پروژه ها در کمیته کرونا مورد بررسی قرار گرفته و ابلاغیه آن انجام خواهد شد که تاکنون نتایج نسبتا خوبی را شاهد بوده ایم.

فلاح مهرآبادی بخشی از این اقدامات را در حوزه سرم تراپی، تولید کیت تشخیص کرونا، تولید آنتی بادی در حیوان مدل و مطالعات اولیه امکان سنجی تولید واکسن کرونا عنوان کرد.

وی اظهار کرد: دو گروه در موسسه در حال تحقیقات بر روی کیت های تشخیصی کرونا هستند و ارزیابی اولیه توسط انیستیتو پاستور در خصوص گروهی که بر روی پروتئین S۱ فعالیت می کردند، انجام شده و با تائید اولیه، مراحل اخذ مجوز نهایی توسط وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

فلاح از تولید این کیت ها در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: به دلیل موجود بودن زیرساخت های تولید این کیت ها، مشکلی در تولید این کیت ها وجود ندارد و پس از صدور مجوز تولید آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۳۸٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha