۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
فعالیت ۱۴۰ شرکت دانش بنیان و ۳ مرکز نوآوری و فناوری در آذربایجان شرقی
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

فعالیت ۱۴۰ شرکت دانش بنیان و ۳ مرکز نوآوری و فناوری در آذربایجان شرقی

تبریز- معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت ۱۴۰ شرکت دانش بنیان و سه مرکز نوآوری و فناوری در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی جهانگیری امروز ظهر در جمع خبرنگاران در محل استانداری آذربایجان شرقی گفت: قانون ایجاد شرکت های دانش بنیان قبل از دولت فعلی تصویب شد ولی عملیات اجرایی آن در دولت فعلی درحال انجام است به طوریکه اکنون در استان ۱۴۰ شرکت دانش بنیان، سه مرکز نوآوری و فناوری و بیش از ۲۰ مرکز رشد درحال فعالیت هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه آذربایجان شرقی در زمینه رونق اقتصادی، از استان های پیشتاز است، افزود: دلسوزان واقعی چرخه تولید، تشویق و حمایت و اخلال‌گران نظام اقتصادی به دست قانون سپرده می‌شوند.

وی با اشاره به مهم ترین برنامه های مدیریت ارشد استان در حوزه اقتصادی، اظهار داشت: ایجاد اشتغال، دغدغه اصلی ماست و با برنامه‌ریزی های انجام شده، میزان بیکاری در استان، از ۱۰.۳ به حدود ۹ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: به رغم مشکلات ناشی از تحریم های اقتصادی، صدور پروانه‌های بهره برداری صنعت در سال ۹۸، بیش از ۱۵ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی از لحاظ صدور پروانه توسعه برای واحدهای صنعتی، رتبه نخست و از لحاظ صدور پروانه جدید بهره برداری، رتبه دوم کشور را دارد.

وی همچنین از افزایش ۳۱ درصدی صدور جواز تاسیس برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و گفت: همین رقم در پنج ماهه نخست سال جاری نیز بیش از ۱۷ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۳۸٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha