۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
تامین مواد اولیه صنایع در اولویت دوم امور قرار گیرد
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت البرز:

تامین مواد اولیه صنایع در اولویت دوم امور قرار گیرد

کرج- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت البرز با بیان اینکه صاحب نظران کشور در حال حاضر بیشتر به فکر تامین معیشت مردم هستند گفت: با توجه به اینکه درآمد ارزی ما اکنون از صادرات محصولات غیرنفتی است است، باید تامین مواد اولیه و موانع تولید صنایع در اولویت دوم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد زارعی پیش از ظهر امروز در حاشیه برنامه ای که با حضور صاحبان صنایع سلولزی برای طرح مشکلات آنها در شهرک صنعتی ماهدشت برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: تامین مواد اولیه خطوط تولید مهمترین مشکل صاحبان صنایع است.

وی با بیان اینکه سرمایه در گردش و نقدینگی موضوعی است که در همه محافل مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: صاحبان صنایع نیز از این مسئله فارغ نبوده و مشکل نقدینگی دارند.

زارعی با تاکید بر اینکه تحریم ها در کشور بر خطوط تولید اثرات منفی دارد، افزود: اما با وجود مشکلات موجود صاحبان سنگر اقتصاد صبورانه مشغول به کار و تلاش هستند تا کشور بر همه مشکلات فائق آید.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تولیدی در نیمه دوم سال بیشتر می شود تاکید کرد: موانع تولید صاحبان صنایع باید از هم اکنون و قبل از وقوع مورد بررسی قرار گیرد تا از پیش پای صنایع برداشته شود.

جنگ اقتصادی با دستورالعمل های سال ۱۳۵۳ عملیاتی نخواهد شد
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: صاحب نظران کشور در حال حاضر بیشتر به فکر تامین معیشت مردم هستند و ضرورتا این امر در اولویت امور قرار دارد. اما با توجه به اینکه درآمد ارزی ما اکنون از صادرات محصولات غیرنفتی است و این صادرات در ابعاد و اندازه ای نیست که مشکلات کشور را حل کند، باید تامین مواد اولیه و موانع تولید صنایع در اولویت دوم قرار گیرد.

زارعی اظهار کرد: بنا بر فرموده رهبر معظم با بخش خصوصی باید همراه شد تا مشکلات را حل و فصل کرد و در شرایط فعلی که جنگ اقتصادی حاکم است مانند جنگ تحمیلی با همراهی همه جانبه می توان از این شرایط بیرون رفت و برای تحقق این امر باید صاحب نظران از دستورالعمل های سال ۱۳۵۳ خارج شوند و در خصوص شرایط سال  ۱۳۹۹ صحبت و اقدام کنند.

وی تاکید کرد: جنگ اقتصادی با دستورالعمل های جنگ و سال ۱۳۵۶ عملیاتی نخواهد شد و امروز تفکر، روش و بینش باید مطابق روز باشد و باید کمک کنیم تا صاحبان صنایع جهش تولید را محقق کنند که کلید رفع همه مشکلات و موانع است.

کد خبر: ۳۸٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha