۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
آغاز پذیره نویسی صندوق دارا دوم از امروز
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد

آغاز پذیره نویسی صندوق دارا دوم از امروز

معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم با نماد پالایش از چهارشنبه به مدت ۱۴ روز هم در سیستم بانکی و هم در شرکت های کارگزاری بازار سرمایه انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محمدرضا معتمد» افزود: این صندوق مشتمل بر چهار شرکت پالایشی از قبیل نفت بندر عباس، نفت اصفهان، نفت تهران و نفت تبریز است.

وی اظهارداشت: پذیره نویسی دارا دوم صندوقی شامل باقی مانده سهام دولت در این چهار پالایشگاه است.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی حداکثر ۵۰ میلیون ریال (پنج میلیون تومان) تعیین شده است.

وی افزود: پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

معتمد بیان داشت: در اجرای جزء (۲) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و مصوبات هیئت وزیران در این زمینه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری بخشی از سهام خود در شرکت پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت تهران را از طریق سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران واگذار می کند.

وی ادامه داد: پس از اتمام پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال ۲۰ درصد تخفیف به قیمت پایانی سهم در روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی توسط سازمان خصوصی سازی به صندوق واگذار خواهد شد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی ایرانی دارای کد ملی پس از کسر میزان سرمایه گذاری همان فرد در صندوق دارا یکم ۵۰۰ واحد سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: پذیره ‌نویسی به صورت هم زمان از طریق بورس اوراق بهادار تهران و شبکه بانکی کشور برای هر شخص حقیقی دارای کد ملی امکان پذیر است.

معتمد بیان داشت: پذیره نویسی از بامداد فردا پنجم شهریورماه سال جاری آغاز و تا پایان روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین پذیره‌ نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) فقط از طریق کارگزاری ‌های بورس و سامانه‌ های آنلاین معاملاتی صورت می گیرد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی) می توانند از طریق درگاه ‌های غیرحضوری و حضوری بانک ‌های منتخب برای خرید واحدها اقدام کنند.

وی افزود: هر شخص می تواند فقط یکی از این دو روش را انتخاب کند.

معتمد بیان داشت: متقاضیان دارای حساب در هر یک از بانک ‌های منتخب می‌ توانند از طریق مراجعه به درگاه‌ های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک‌ های مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد نیاز نسبت به پذیره‌ نویسی واحدهای سرمایه‌ گذاری مزبور اقدام کنند.

وی ادامه داد: چنانچه متقاضی به درگاه ‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه کند بانک‌ ها مکلف به پذیرش و دریافت اطلاعات وی هستند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بطورکلی در صندوق دارا دوم در مجموع ۱۵ درصد سهام چهار شرکت پالایشگاه واگذار می شود که به ارزش امروز ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

وی به رادیو اقتصادافزود: شرکت های مزبور به لحاظ سودآوری از وضعیت مناسبی برخوردارند.

معتمد در ادامه به سرمایه گذاران توصیه کرد: سرمایه گذاری این صندوق را به عنوان یک فرصت کوتاه مدت نگاه نکنند و همینطور به تخفیف ۲۰ درصد اولیه توجه نکنند بلکه بلندمدت یا میان مدت به سهم ها و صندوق مزبور نگاه کنند تا از مزایای آتی آن بهره مند شوند.

کد خبر: ۳۷٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha