۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
 راه اندازی کمپین «سفر ایمن» در شرایط کرونایی
اسپانیا انجام داد

راه اندازی کمپین «سفر ایمن» در شرایط کرونایی

یکی ازچالشها در این شرایط کرونایی سفر کردن است. در عین حال که  برای سفر ایمن، کشورها می توانند بر پوشش دهی موارد خاص این دوره در بیمه مسافرتی بیش از پیش اقدام کنند.

                                                                                                                                                                                                               

بازار؛ گروه بیمه: سایت «شنگن ویزا اینفو» نوشت: وزارت امور خارجه اسپانیا به دلیل همه گیری، به همه اسپانیایی ها که قصد دارند امسال سفر کنند، تاکید کرد تا برای دریافت پوشش جامع بیمه قبل از سفر خود اقدام کنند.

این وزارت در توییت رسمی خود نوشت: «آیا می خواهید به خارج از کشور سفر کنید؟ امسال داشتن بیمه مهمتر از همیشه است. می توانید  از بیمه پزشکی و مسافرتی با پوشش جامع برای کلیه وقایع احتمالی بهره مند شوید.»

به تازگی، وزارت امور خارجه اسپانیا   با همکاری اتحادیه اروپا کمپین را با نام #ViajaSeguro (مسافرت ایمن) راه اندازی  کرده است  که از طریق آن، به اسپانیایی ها در مورد اقدامات ایمنی که باید قبل و در حین سفر به خارج انجام دهند، مشاوره می دهد.

کمپین #ViajaSeguro همه ساله توسط وزارت راه اندازی می شود. اما امسال، متفاوت از سالهای دیگر است، با توجه به محدودیت های شدید اعمال شده به دلیل کووید ۱۹ و تأثیر شدیدی که می تواند در سفر به کشورهای خاص داشته باشد،   این کمپین راه اندازی  شده است.

این کمپین از ۹ قطعه گرافیکی تشکیل شده است که طی روزهای آینده  در شبکه های اجتماعی وزارت و همچنین سفارتخانه ها و کنسولگری ها منتشر می شود. بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت، هدف این کمپین افزایش آگاهی در مورد عواقب سفر به خارج از کشور در شرایط فعلی است و یک سری توصیه برای کسانی ارائه می دهد که علیرغم همه گیری کرونا ویروس، تصمیم می گیرند کشوری را در خارج از کشور به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.  در عین حال که  توصیه های وزارتخانه شامل موارد زیر است:

- بیمه  مسافرتی و درمانی جامع که می تواند در زمینه  بهداشتی در کشورهایی که مشکل بیماری همه گیر در آنها کاهش یافته باشد،  مورد استفاده قرار گیرد.

- تعداد زیادی از مرزها محدودیت هایی دارند، به عنوان مرزهای بسته، دارای  قرنطینه  اجباری و نتایج آزمایش تشخیص بیماری کرونا ( PCR) هستند،  معرفی شوند.

- تعداد کافی از ماسک و ضدعفونی کننده دستی باید همیشه در دسترس باشد.

- محدودیت های ناشی از کووید۱۹ و الزامات بهداشتی وضع شده توسط مقامات محلی اجباری باید از قبل بررسی شود.

- مسافر باید از وضعیت حمل و نقل بین المللی آگاه باشد، چرا که این شرایط  عمدتا بر محدودیت های عبور و مرور هوایی تأثیر می گذارد.

این وزارتخانه همچنین به اسپانیایی هایی که به هر دلیلی می خواهند به  خارج از اسپانیا  سفر کنند، یادآور می شود که سفارتخانه ها و کنسولگری هایی که در آنجا مستقر هستند، توانایی پر کردن نواقص موجود در قراردادهای  توریستی یا نواقص موجود در سیستم های قراردادهای بهداشت را ندارند. همچنین یادآور می شود که سفارتخانه ها و کنسولگری ها نمی توانند با هزینه های اضافی احتمالی ناشی از اقامت هایی که به طور غیر منتظره برای اسپانیاییها که تمایل دارند یک کشور را در خارج از کشور به عنوان مقصد تعطیلات خود انتخاب کنند، به تمدید قرار دادها اقدام نمایند. گفتنی است اسپانیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که به طور مداوم بر  اهمیت بیمه مسافران در داخل اتحادیه اروپا و خارج از آن تاکید می کند.

در آغاز ماه اوت، دولت محلی اسپانیا در جزایر قناری  قوانین مربوط به بیمه نامه امضا کرد تا اطمینان حاصل شود که مسافران در صورت آلوده شدن به کرونا ویروس در هنگام تعطیلات، هزینه های خود را پرداخت می کنند، به این ترتیب اولین  جامعه  از ۱۷ جامعه خودمختار اسپانیا است  که این نوع بیمه برای  مسافران  ارائه داده است. از طرفی همسایه اسپانیا، پرتغال همچنین طرح بیمه مسافرتی خود را برای گردشگران بین المللی راه اندازی کرده است که شامل هزینه های پزشکی، جراحی، بیمارستانی و دارویی است.

کد خبر: ۳۷٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha