۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
قطع رمز دوم ایستا از امروز

قطع رمز دوم ایستا از امروز

رمز دوم ایستا از امروز بتدریج حذف و رمز یک بار مصرف پویا جایگرین آن می شود.

به گزارش بازار، پیرو اطلاع‌رسانی هابی متعدد از سوی بانک ها و بانک مرکزی در مورد قطع رمز دوم در هفته دوم دی‌ماه، قرار است این سرویس از امروز هشتم بهمن‌ماه در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بطور تدریجی قطع  و رمز دوم پویا برای خرید های اینترنتی جایگزین آن شود.

البته با ید گفت؛ انجام خریدهای اینترنتی بدون حضور کارت تا سقف مجموع یک میلیون ریال برای هر کارت در هر ۲۴ ساعت با رمز دوم ایستا قابل انجام است.

براساس اعلام نظام بانکی، رمز دوم ایستای کارت‌های بانکی بانک‌های صادرات و پاسارگاد در روز هشتم و بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت و ایران-ونزوئلا در روز دهم و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در روز دوازده بهمن‌ماه غیر فعال می‌شود. و بقیه بانک ها نیز به مرور روز قطع سرویس رمز دوم ایستل رل به مشتریان خ. ود اعلام می کنند.

با این وجود مشتریان بانکی ظرف چند روز آینده نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» از طریق مراجعه به وب‌سایت بانک خود یا خودپرداز و یا شعبه بانک خود اقدام کنند.

مشتریان بانکی برای فعال‌سازی رمز دوم پویای پیامکی کافی است شماره تلفن همراه خود را در یکی از درگاه‌های بانکی تأیید و پس از آن قادر خواهند بود با فشردن دکمه «دریافت رمز دوم پویا» در درگاه‌های پرداخت، رمز دوم پویا را از طریق پیامک دریافت کنند.

به گزارش بازار، هرچند بانک مرکزی در راستای افزایش ضریب امنیت حسابهای بانکی و قطع دست سارقان اینترنتی اقدام به قطع رمز دوم ایستا کرده و از طرفی توانسته است رمز پویای یک بار مصرف را جایگزین کند، اما این موضوع باعث دردسر و کلافگی خیلی از شهروندان شده است چرا که برخی بانک ها هنوز امورات لازم چنین خدماتی را برای مشتریان خود به خو. بی تسهیل نکرده اند.

کد خبر: ۳٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha