۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
نقش موثر بخش کشاورزی در اجرای سیاست های اقتصاد بدون نفت
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

نقش موثر بخش کشاورزی در اجرای سیاست های اقتصاد بدون نفت

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی می‌تواند به صورت پایدار رشد اقتصادی کشور را افزایش دهد و نقش موثری در اجرای سیاست های اقتصاد بدون نفت دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در ادامه سفر به استان گلستان و در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶۸ پروژه‌ عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس، ایران را از جمله کشورهای قدرتمند در کشاورزی برشمرد و افزود: رشد اقتصادی کشور مدیون بخش کشاورزی است.

وی، تولید گندم در کشور را کافی دانست و گفت: ما برای تامین نان مردم به کشور دیگری نیاز نداریم.

خاوازی با اشاره به تولید ۲.۷ میلیون تن گوشت سفید در کشور، اظهار کرد: سالانه حدود ۱۱ میلیون تن شیر خام در کشور تولید می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که نگاه زنجیره‌ای به تولید و در نظر گرفتن تمامی حلقه‌های این زنجیره را از اولویت های مهم این وزارت عنوان و تاکید کرد: نگاه امروز ما در بخش کشاورزی نگاه زنجیره‌ای است و لازم است حلقه‌های تولید مانند یک زنجیره در کنار هم قرار بگیرند تا ارزش افزوده تولید افزایش و ضایعات کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی واحد فرآوری پشم در گنبدکاووس گفت: دومین میدان دام کشور هم در گنبد کاووس قرار دارد بنابراین راه اندازی واحد فرآوری پشم در این شهرستان ضروری است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که تولید محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۳۰ میلیون تن تا پایان سال خواهد رسید، تصریح کرد: بخش کشاورزی می‌تواند به صورت پایدار رشد اقتصادی کشور را افزایش دهد و نقش موثری در اجرای سیاست های اقتصاد بدون نفت دارد.

کد خبر: ۳۷٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha