۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
۵ شهر جنوب استان کرمان تا پایان امسال از نعمت گاز بهره مند می شود
مدیرعامل شرکت گاز کرمان:

۵ شهر جنوب استان کرمان تا پایان امسال از نعمت گاز بهره مند می شود

کرمان - مدیر عامل شرکت گاز از گازرسانی به پنج شهر جنوب استان کرمان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، منوچهر فلاح صبح امروز سه‌شنبه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان بیان داشت: بیشترین برنامه‌های شرکت گاز استان کرمان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اجرا می شود.

وی افزود: در هفته دولت امسال افتتاح گازرسانی به پنج شهر هنزا، شهداد، نظام‌شهر، بلوک و اندوهجرد را در دستور کار داریم که اعتبار هزینه شده برای این شهرها هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۹ هزار کیلومتر مربع (معادل ۸۳ درصد) مساحت استان گازرسانی شده است ضمن این که ۳۱ هزار کیلومتر یعنی ۱۷ درصد مساحت استان فاقد گاز و در دست اجرا است.

فلاح تصریح کرد: در سال ۹۸ دو هزار و ۲۷۵ کیلومتر خطوط انتقال و تغذیه شبکه با ۳۲ هزار و ۲۷۳ انشعاب داشتیم.

بهره مندی ۷۵ درصد خانوارهای کرمانی از نعمت گاز
وی یادآور شد: در حال حاضر ۷۵ درصد خانوارهای استان تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته‌اند که از این آمار ۹۴ درصد خانوار تحت پوشش شهری و ۴۷ درصد خانوار تحت پوشش روستایی هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به روند عملکرد اجرای خطوط لوله گاز ابراز داشت: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۷۵ کیلومتر اجرای خطوط لوله‌گذاری در استان انجام شد این در حالیست که بر طبق تعهد باید هزار و ۵۲۷ کیلومتر برای کل سال عملیات لوله‌گذاری انجام دهیم یعنی بالغ بر ۱۵۰ درصد بیشتر از تعهد بوده است.

وی ادامه داد: در رابطه با عملیات لوله‌گذاری شرکت گاز استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ رتبه پنجم را کسب کرده که در سال گذشته رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دادیم.

گازرسانی به ۵ شهر جنوب استان کرمان تا پایان امسال
 فلاح به برنامه‌های در دست اقدام شرکت گاز استان در حوزه جنوب اشاره کرد و ابراز داشت: گاز رسانی به ۱۴ شهر جنوب استان، گازرسانی به ۱۳۱۲ روستا و گازرسانی به ۱۱۱۲ صنعت با ۳۲ میلیون لیتر صرفه‌جویی در سوخت مایع از برنامه‌های در دست اقدام است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در جنوب استان می‌توان به گازرسانی به بزرگترین سطح گلخانه‌های موجود کشور با هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت در بیش از ۶۰۰ گلخانه با ۱۴ میلیون لیتر صرفه‌جویی در سوخت مایع اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: از تعداد ۱۴ شهر جنوبی استان تا پایان سال گذشته چهار شهر از نعمت گاز بهره‌مند شدند ضمن این که ۵ شهر جنوبی دیگر نیز تا پایان سال ۹۹ از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۷۲ صنعت واقع در جنوب استان با اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد تومان در دست اجرا است.

فلاح ادامه داد: با گازدار شدن چهار شهر و ۱۴۳ روستا در جنوب استان هزار و ۶۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری با اعتباری بالغ بر ۵۱۷ میلیارد تومان انجام‌ شده است.

وی یادآور شد: سال ۹۹ مشعل گاز ۱۲ شهر از جمله ارزوئیه، هنزا، زهکلوت، گنبکی، ریگان، مردهک، دوساری، عنبرآباد، فاریاب و شهداد، اندوهجرد و نظام‌آباد روشن خواهد شد که با گاز دار شدن این شهرها خانوارهای تحت پوشش شهری از ۹۴ درصد به ۹۷ درصد افزایش خواهد یافت.

 فلاح یادآور شد: ۱۴۸ روستا تا پایان سال‌جاری گازدار خواهند شد که با گازدار شدن این ۱۴۸ روستا در سال ۹۹ خانوار تحت پوشش روستایی از ۴۶ درصد به ۵۲ درصد ارتقا خواهد یافت و در مجموع درصد خانوارهای برخوردار از گاز از ۷۵ درصد به ۷۹ درصد خواهد رسید.

کد خبر: ۳۷٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha