۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
افتتاح کارخانه تولید کشنده به دستور رئیس جمهور در شیراز
در هفته دولت انجام شد؛

افتتاح کارخانه تولید کشنده به دستور رئیس جمهور در شیراز

شیراز - کارخانه تولید کشنده های سنگین به دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس در شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، رئیس سازمان صمت استان فارس ظهر سه شنبه در این مراسم افتتاح که در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد، گفت: واحد تولیدی شایان دیزل صنعت پارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز از پروژه های بزرگ و پیشران صنعتی در سال ۹۹ است که در زمینی به مساحت ۳۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنا ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت تولید سالیانه ۳ هزار دستگاه کشنده داف ران و با سرمایه‌گذاری هزار و ۸۰۰  میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۱۶۰ نفر و (اشتغال بیش از یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم) فعالیت خود را آغاز کرد.

حمیدرضا ایزدی بیان کرد: یکی از اولویت‌هایی که در استان فارس در سال جهش تولید وجود داشته و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر اجرایی شدن آن در استان اهتمام ویژه ای دارد تکمیل و راه اندازی صنایع بزرگ در این استان بوده و در این راستا واحد تولیدی  شایان دیزل صنعت پارس که در زمینه تولید کشنده داف ران فعالیت می‌کند افتتاح شد.

وی افزود: فعالیت این واحد صنعتی، موجب ایجاد اشتغال شده و زمینه توسعه اقتصادی استان و قابلیت صادرات این محصول به بازارهای جهانی فراهم می شود.

ایزدی اظهار داشت: شایان دیزل گام‌های بعدی خود را بر اساس نیازهای امروز و آینده کشور در زمینه تامین ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری با استانداردهای روز جهانی تعیین کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان فارس با مروری چند بر فعالیت های انجام شده در این کارخانه اظهار داشت: فعالیتهای تولیدی شرکت شایان دیزل مبنی بر ارج نهادن به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید برای به گردش درآوردن چرخ صنایع پایه و کوچک در زمینه ساخت قطعات منفصله خودرو است.

ایزدی تصریح کرد: با توجه به الزامات وزارت صنعت معدن وتجارت در خصوص داخلی سازی بحشی از قطعات خودروی تولیدی کامیون دافران H۷ بر طبق تعرفه موجود باید شروع تولید با درصدی بالغ بر  ۲۰  درصد در دستور کار این شرکت قرار می گرفت که در پی این مساله با توجه به بررسی تیم مهندسی و همچنین بازرسی شرکت مورد وثوق وزارت صنعت معدن و تجارت موفق به اخذ گواهی داخلی سازی  بیش از ۲۰ درصد شدیم و لازم به ذکر است که این مقوله برای سالیان بعد می بایست مطابق با تعرفه های وزارت صمت  افزایش یابد.

وی  افزود: در حال حاضر ۱۲ کارخانه یا کارگاه تولیدی بصورت غیر مستقیم سهمی در تولید این محصول دارند.

ایزدی یادآور شد: از جمله قطعاتی که برای  این محصول  از طریق سازندگان داخل کشور تآمین نموده و در کنار این فضای تولیدی سهمی در عرصه تولید سایر صنایع کوچک داشت می توان به مجموعه ها و قطعات منفصله زیر اشاره کرد: مجموعه صندلی ها و تخت خواب، لاستیک، رینگ فولادی سایز مورد نیاز، کوپلینک مکانیکی (چرخ پنجم ) میل گاردان، مخزن سوخت و باتری است.

کد خبر: ۳۷٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha