۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
فاز دوم توسعه‌ معدن طلای ساریگونی قروه به بهره‌برداری رسید
با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور؛

فاز دوم توسعه‌ معدن طلای ساریگونی قروه به بهره‌برداری رسید

کردستان- فاز دوم توسعه‌ معدن طلای ساریگونی قروه به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، طلای ساریگونی قروه دی ماه سال ۹۴ در شهرستان قروه به بهره برداری رسید و امروز سه‌شنبه طی مراسمی به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رییس جمهور و مقامات استانی فاز دوم آن به بهره‌برداری رسید.

سرمایه گذاری اولیه معدن ساریگونی ۷۸ میلیون دلار بوده و برای فاز دوم آن هم حدود ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

افزایش ۵ برابری تولید طلا
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم که در سالن اجتماعات این معدن برگزار شد، اظهار داشت: با افتتاح فاز جدید میزان تولید طلا در این معدن به پنج هزار کیلوگرم در سال افزایش پیدا می کند.

داریوش اسماعیلی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح توسط شرکت قزاقی انجام شده و ۳۰ درصد هم مربوط به ایران است، افزود: در فاز جدید این معدن برای ۳۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است  و اینگونه تعداد شاغلان در این معدن به یک هزار و ۲۳۰ نفر رسیده است.

وی با اعلام اینکه مجموع ذخایر طلای دنیا ۵۰ هزارتن است، گفت: سهم ایران از این میزان ۳۲۰ تن  است که امکان افزایش آن تا ۴۰۰ تن هم وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۳۷ پروژه اکتشافی در کشور در دست مطالعه است، یادآور شد: طی چند سال اخیر استان‌های کردستان، آدربایجان غربی، قم، خراسان رضوی و جنوبی ، سیستان و بلوچستان، زنجان و مرکزی به مجموع استان‌های زرخیز کشور اضافه شده است.

اشتغال یک هزار و ۴۰۰ نفر در کردستان
استاندار کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه در هفته دولت ۷۰۶ پروژه در استان به بهره‌برداری می‌ رسد، گفت: برای افتتاح این تعداد پروژه در استان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که منجر به اشتغال یک هزار و ۴۰۰ نفر هم شده است.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه طرح طلای ساریگونی قروه یکی از طرح های موفق سرمایه گذاری خارجی در استان است، اضافه کرد:  فعالیت و موفقیت این معدن طلا  در تولید بیانگر وجود امنیت پایدار در کردستان است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این پروژه ها منجر به ارتقای شاخص های توسعه ای در استان می شود، اعلام کرد: تاپایان سال جاری ۴۰ پروژه کلان در بخش های زیرساخت، راه آهن، کشاورزی، آب های مرزی و گاز رسانی  در استان افتتاح می شود.

کد خبر: ۳۷٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha