۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
رشد منفی آمار موالید در کشور
رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد

رشد منفی آمار موالید در کشور

حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد: آمار موالید در کشور برای چهارمین سال متوالی، رشد منفی پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، جواد حسین زاده گفت: ایران از نظر جمعیت در جایگاه سوم منطقه، نهم آسیا و هجدهم جهان است و آمار موالید در کشور برای چهارمین سال متوالی رشد منفی پیدا کرده است.

وی با اشاره به این که درسال ۹۳ شاهد بدترین روند نرخ جمعیت در کشور بوده‌ایم، گزارشی از جمعیت کشور و متوسط رشد سالانه آن در سال‌های گذشته ارائه کرد و در خصوص نرخ باروری در ایران و مقایسه با کشورهای دیگر منطقه توضیحاتی داد.

حسین زاده به مصوبه اخیر دولت در خصوص ثبتی مبنا شدن سرشماری عمومی نفوس و مسکن اشاره کرد و افزود: باتوجه به ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای این مصوبه، با اطلاعات روزآمد حاصل از این روش سرشماری، رصد شاخص‌های آماری سیاست‌های کلی جمعیت، به مراتب کارآمدتر از گذشته شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که ساختار سنی جمعیت از اهمیت بالایی در کنار حجم جمعیت برخوردار است، گفت: پیش بینی‌های رسمی مرکز آمارایران ازتحولات آینده جمعیت کشور در چهار سناریو منتشرشده که یکی از سناریوها یعنی کاهش ملایم باروری مورد اجماع در کمیته آمار بخشی جمعیت، ذیل شورای عالی آمار قرار گرفته و از سویی در همه این سناریوها روند رشد جمعیت همچنان کاهشی است وحتی در مواردی توقف رشد جمعیت و منفی شدن آن نیز پیش بینی شده است.

کد خبر: ۳۷٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha