۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
ظرف ۴ ماه آینده مکان احداث بندر در گلستان مشخص می‌شود
استاندار گلستان:

ظرف ۴ ماه آینده مکان احداث بندر در گلستان مشخص می‌شود

گرگان- حق شناس، استاندار گلستان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مکلف شده است ظرف ۴ ماه آینده مکان احداث بندر جدید در سواحل گلستان (بندرترکمن و یا گمیشان) را مشخص کند.

هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی بندر خصوصی خواجه نفس آغاز شده و سرمایه گذار مشغول فعالیت است.

وی یادآور شد: واردات چوب در بنادر گیلان و مازندران ممنوع است و تنها استان شمالی که امکان واردات چوب در آن وجود دارد استان گلستان است چراکه بخشی از آن بیابانی است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه چوب از بنادر جنوبی کشور گران وارد می‌شود، افزود: با توجه به اینکه بهره‌برداری از جنگل‌های شمال ممنوع شده است و بیشترین میزان مصرف چوب کشور در تهران و شمال است؛ واردات چوب از سواحل گلستان به طور قطع و یقین مقرون به صرفه خواهد بود.

وی به سوابق تاریخی احداث بندر در نوار شمالی کشور هم اشاره و بیان کرد: در مقطع زمانی که گلستان دارای دو بندر پررونق گز و ترکمن بود هیچ یک از بنادر فعال فعلی شمال کشور احداث نشده بود.

حق شناس ادامه داد: هفته گذشته به همراه اعضای مجمع نمایندگان استان دیداری با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی داشتیم و آن‌ها مکلف شده‌اند ظرف چهار ماه آینده مکان جدید برای احداث بندر در استان گلستان (بندر ترکمن و یا گمیشان) را مشخص کنند.

وی با این توضیح بندر جدید گلستان خارج از خلیج گرگان خواهد بود تا نوسانات آب خزر بر آن تأثیر نداشته باشد، تصریح کرد: یکی از بلوک اقتصادی بعد از انقلاب اوراسیاست و قزاقستان و روسیه جزو بازارهای هدف صادراتی ما هستند؛احداث بندر جدید در گلستان می‌تواند هزینه حمل کالا و محصولات صادراتی به این کشورها را کاهش دهد.

کد خبر: ۳۷٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha